Re: najlepszy provider

Autor: Michal Szokolo (msz_at_VR.pl)
Data: Wed 29 Apr 1998 - 14:33:50 MET DST

Michal Rok wrote:

> Gdzies trzeba ta kreske postawic, i zawsze bedzie ktos, kto znalazl sie
> tuz pod kreska. I ten ktos bedzie mowil, ze kryteria podzialu sa
> niesprawiedliwe. Moze zaproponuj jakis inny sposob ustalenia, kto jest
> providerem, a kto nie?

Wlasnie ponizej zaproponowalem.

> Sa tacy. Zwykle sa to tacy sami klienci jak ci, ktorzy korzystaja z
> uslug VR.pl. Dlatego nie mowie, ze VR.pl nie jest providerem. Znam kilku

To przepraszam, twoim zdaniem, jestem providerem czy nie? Czy uwazasz ze
klasyfikuje sie razem z cieciem uniwersyteckim, ktory w strozowce
postawil 386 podpiete na lewo i sprzedaje konta znajomym?

Bo jesli VR.pl jest providerem, to - chyba sie zgodzisz - powinnismy byc
na "liscie providerow". A jesli nie jest, to moze oswiec mnie dlaczego?

> takich, co to w zeszlym miesiacu rozpoczeli zakladanie kont, i uwazaja
> sie za providerow. Czy mozesz wskazac jakies inne kryteria oceny kto
> jest providerem a kto nie?

X jest providerem jesli a) x ma podstawe prawna do swiadczenia uslug
internetowych b) x posiada wlasne podlaczenie c) x swiadczy takowe
uslugi.

Ad a) podstawa prawna jest koncesja lub "przeslawne" zarzadzenie ML.

Ad b) wlasne, czyli podlaczyl sie jawnie i za to normalnie placi, nie
podpial sie po cichu do cudzego drutu; przy tym zgodzisz sie chyba ze
lacze musi miec jaka taka przepustowosc, bo trudno uznac za powaznego
providera firme wiszaca na dzierzawie 28800 (lub podobnej).

> A moze to, ze ma koncesje?

"Legalnie swiadczy uslugi" = na podstawie koncesji lub innego przepisu.

> Reszta jest wazna. Sam wymienilem kilka czynnikow - poza posiadaniem
> lacza wypadaloby, zeby provider oferowal dial-up i linie stale (co za
> tym idzie mial koncesje), mial jakis (lepszy lub gorszy) lokal i pomoc

Wypadaloby = bardzo dobrze jak ma, ale nie MUSI. Tak?

> telefoniczna. To juz dla mnie jest provider. Nie jest dla mnie
> providerem firma, a sa takie, ktorej jedynym sprzetem jest np. pecet
> podlaczony do sieci akademickiej obslugiwany przez studenta wieczorami.

A to w ogole jest legalna dzialalnosc? Bo mnie taki interes smierdzi
"kradzieza dostepu" (internet-pajeczarstwo???).

> A juz skrajnym przypadkiem lamerii jest provider (widzialem takiego)
> ktory pracuje po laczu dial-up 28.8 (na szczescie ma stale IP) i na tym
> ciagnie kawiarnie internetowa, a nawet sprzedaje konta shellowe :)).

Jakby sie szarpnal na drugi modem, gwaratowane miejsce na liscie. Na
rowni z powaznym PDi. Hmm, pozycze mu jakies 2400 walajace sie u mnie w
szufladzie i zrobie z niego "prawdziwego providera".

> Wracajac do pytania: gdzie postawic linie podzialu tak, zeby odroznic
> providera od takiej dziecinady?

Moja propozycja powyzej nie wystarczy?

Nie, przeciez moglaby wpuscic na liste pare malych firm z bardzo
niewygodnymi dla "duzych i powaznych" cenami.

--
+----------------------+  [msz_at_VR.pl] [ICQ:5474726]
|  //\\//\\  <<  ==//  |  VR.pl * Wirtualny.Dom http://www.dom.VR.pl/
+----------------------+  WWW Magazyn (http://www-mag.com.pl/)