Re: Autocenzura TPSA a dyskusja na temat cenzury www/usenet

Autor: BlackHack / 69 (bh_at_kki.net.pl)
Data: Tue 28 Apr 1998 - 12:13:22 MET DST

On 27 Apr 98 13:32:52 GMT, RAJ_at_inf.wsp.krakow.pl (Jaroslaw Rafa)
wrote:
>To prawda, ze Internet jest srodkiem masowego przekazu, podobnie jak prasa,
>radio i telewizja, ale rownoczesnie jest *zasadniczo rozny* od tych trzech
>mediow,

uff.. strzal w 10! :-)

>poniewaz daje szanse wypowiadania sie *kazdemu*,

a takze nie ma zadnej 'wladzy', nikogo, kto ustala w nim prawa

> Tymczasem to, co ty piszesz, zmierza w kierunku dokladnego
> odwzorowania w Internecie zasad panujacych w tradycyjnych mediach.

..co jest nieralne chocby dlatego, ze internet jest 'ogolnoswiatowy'
nie ma takich praw

>Moze widze to zbyt katastroficznie, ale tak wlasnie to widze. Dla mnie
>nieskrepowana wolnosc slowa w Internecie jest wartoscia *absolutnie
>podstawowa*, ktora nie jest warta poswiecenia w imie niczego.

...wyraziles dokladnie to co mysle ! :-)

>Troche inna sprawa jest kasowanie spamow ze wzgledow technicznych, poniewaz
>spam zagraza samej sieci, a wiec realizacji tej wlasnie wolnosci slowa, ale
>to dotyczy tylko przypadkow, gdy jest to naprawde duzy spam, a nie pseudo-
>spam na piec grup ;->, ktory jest kasowany wlasciwie tylko dla zaspokojenia
>antyspamerskich ambicji admina, bo sieci to on zbytnio nie zaszkodzi...

spam zagraza nie tyle wolnosci slowa, co podwyzsza jej koszt - musze w
pewien sposob wiecej placic za dostep do niej

czy nie prosciej byloby wprowadzic wreszcie prawdziwie wolny rynek i
wtedy nie byloby ZADNYCH problemow z cenzura? serverow news jest kilka
w Polsce, ale chyba naprawde KILKA (czy ktos moze mi podac jakies
adresy poza tpsa i onetem?) - gdyby bylo ich kilkadziesiat, bylyby
konkurencyjne, a tak?

                                                   bh