Re: Cenzura w TPSA lub u p. Malka

Autor: Wojciech Małek (wmalek_at_cst.tpsa.pl)
Data: Tue 28 Apr 1998 - 11:44:38 MET DST

Agnieszka Falinska wrote:

> Panie Malek.
> Jako uzytkownik sieci nie musze sie znac na zawilosciach adminowej pracy.
> Dlatego tez prosze Pana o publiczna odpowiedz na moje nizej postawione
> pytania:
> 1 Kto jest wlascicielem serwera, na ktorym Pan pracuje?

Telekomunikacja Polska S.A. - Centrum Systemow Teleinformatycznych00-695
Warszawa
ul. Nowogrodzka 47a

> 2. Jakie tam pelni Pan stanowisko?

Kierownik Zespolu d/s Internetu

> 3. Jakie przepisy szczegolowe reguluja swiadczenia uslug internetowych przez
> TP S.A.?

Wewnetrzne przepisy TP S.A.

> 4. Na czym mial polegac Pana wybor i jaka mogla byc podstawa prawna tzw.
> nagonki, o ktorej Pan wspomina?

O podstawe prawna prosze zapytac media, ktore interesowaly sie tym tematem.
Prawdopodobnie jest nia prawo prasowe.Wybor jest czysto subiektywny, polegajacy
na usunieciu grup zawierajacych w nazwie cokolwiek wspolnego z pornografia i
okolicami.

> 5. Czy ktos Panu nakazywal dokonania poczynan cenzorskich?

Nie ma mowy o poczynaniach cenzorskich. Wlasciciel serwera ma prawo do
decydowania o jego zawartosci. Zostala podjeta decyzja o usunieciu grup
zawierajacych pornografie z serwera news.tpnet.pl oraz jesli bedzie to konieczne
innych grup nie zwiazanych z tym tematem. Decyzje podjela Dyrekcja CST po
wczesniejszych ustaleniach z Zarzadem i Dyrekcja Spolki.

> Jesli nie ma Pan natury stojkowego, prosze o odpowiedz na pl.sci.historia. Z
> Pana wypowiedzią chetnie zapoznam redakcje kilku pism o profilu lewicowym
> oraz organizacje pozarzadowe zajmujace sie sprawami swobod obywatelskich.

Prosze tylko nie przekrecic mojego nazwiska.

Wojciech Małek