Re: TPNET - blokada serwera

Autor: Jaroslaw Rafa (RAJ_at_inf.wsp.krakow.pl)
Data: Mon 23 Feb 1998 - 12:53:52 MET

Dnia 21 Feb 98 o godz. 3:20, Artur Czechowski napisal(a):

> Jeżeli stać Cię na płacenie rachunków w wysokości 500PLN to możesz jeszcze
> te 10% dołożyć (a sądzę, że mniej) i mieć konto dodzwaniane u jakiegoś
> providera. Wtedy będziesz niezależny od anonimowych idiotów dzwoniących
> via TPNET.
Bardzo czesto obserwuje podobne do powyzszej wypowiedzi na liscie i bardzo
mnie one niepokoja. Skoro jest 0-202122 to chyba po to, aby z niego
korzystac? Czy uwazasz, ze TPSA uruchomila 0-202122 tylko dla "anonimowych
idiotow"? Usluga niby jest, ale nie-"idioci" nie powinni z niej korzystac,
tak?
0-202122 jest *dla wszystkich*. I bardzo mi sie nie podoba, ze ktos stosuje w
tej sprawie odpowiedzialnosc zbiorowa. Czy to przez odcinanie calej domeny od
newsow czy irca, czy to przez gremialne postponowanie na listach dyskusyjnych
uzytkownikow tej uslugi i chec zamykania jej w getcie "idiotow".
Sam nie korzystam z 0-202122, z prostej przyczyny: bo nie mam w domu telefonu
(wiwat TPSA! ;->). Gdybym mial, to pewnie bym korzystal z tej uslugi. Wiem z
logow, ze korzysta z niej wielu moich uzytkownikow. I pewnie nie tylko u mnie
tak jest...
Ulubionym argumentem niektorych wystepujacych tu osob jest anonimowosc
dostepu przez 0-202122. Powtarzalem to zawsze, i bede powtarzal nadal:
rownie anonimowe i dostepne dla kazdego, kto tam wejdzie, sa laboratoria
studenckie na wielu uczelniach. I niech sie Szymon nie chwali, ze u niego to
kazdy student ktory wchodzi do labu musi pokazac legitymacje. AGH nie jest
jedyna uczelnia w Polsce, a ja np. wielokrotnie stykalem sie z probami
wlamania na moj serwer z adresow roznych uczelni, pisze do tamtejszego roota
z pytaniem, czy da sie goscia zidentyfikowac, a odpowiedz: "niestety nie, to
laboratorium studenckie z PC-tami". I nikt z tego powodu nie odcina calych
laboratoriow studenckich od newsow czy irca. Wiec nie gadajcie o anonimowosci
0-202122 i nie stosujcie odpowiedzialnosci zbiorowej.
Pozdrowienia,
   Jaroslaw Rafa
   raj_at_inf.wsp.krakow.pl