Re: WWW.PL !!! SKANDAL!

Autor: Tomasz Kokowski (kokowski_at_put.poznan.pl)
Data: Mon 16 Feb 1998 - 17:28:04 MET

Jacek Prucia wrote:

> Cytat z ComputerWorld, 16 Lutego 98,
> artykul "Aaaaaby domene kupic..."
>
> [...]
> Do tej pory bowiem nie mozna bylo zarejestrowac nazw, ktore nie byly
> tozsame z handlowa nazwa firmy. "Uznalismy, ze jest to ograniczenie
> zupelnie nieskuteczne - zdarzaly sie bowiem przypadki utworzenia firm,
> tylko po to, zeby zarejestrowac odpowiadajace ich nazwa domeny" - mowi
> prof. Tomasz Hofmokl, dyrektor NASK-u."

Na to przeciez tez mozna ustawic szlaban. Jak sie firma rozwiaze to powinna
alboformalnie wyrejestrowac domene, albo przekazac do niej prawa. Taka sprawe
w sadzie od 5 lat toczy ISOC (chodzi o domene internet.com - bylo na newsach).

> [...]
> "Srodowisko uzytkownikow Internetu jest podzielone i niejednolite. Nie
> uzyskalismy z jego strony spojnej koncepcji, wedlug jakich zasad
> nalezy rejestrowac domeny" - mowi prof. Tomasz Hofmokl.

Well, w takim razie nie rozumiem gdzie sie podzialy propozycje przekazywaneprzez
PSI (listopad 1997) i dlaczego nie moglem dporosic sie o przeslanie
tego co NASK opracowal przed wprowadzeniem tego w zycie? Chetnie
podlubalibysmy w tym na dns-l_at_psi.org.pl.

> :)))) NASK wyraznie domaga sie organizacji ktora bedzie sie wypowiadac
> w imieniu _calego_ Internetu. Inna sprawa, ze przy zalozeniu ze
> czlonkostwo w organizacji jest dobrowolne, to w praktyce w/g mnie nie
> da sie tego zrealizowac...

No to wypada sie domagac rozwiazania NASK w rewanzu czy jak?????!
Jak mowimy, ze ma byc obowiazek to jest krzyk, ze dyktat i tyrania.
Jak mowimy, ze po dobroci to okazuje sie, ze gore bierze poglad
"a jak nie zechce to co mi zrobicie?".

Nie czytalem CW z 16/02/1998 ale jesli napisal to PGAM to wysylalem
swoje wypowiedzi i ciekaw jestem co z nich pozostalo.

Tomasz Kokowski