Re: WWW.PL !!! SKANDAL!

Autor: Jacek Prucia (disty_at_au.poznan.pl)
Data: Mon 16 Feb 1998 - 13:23:05 MET

On Sun, 15 Feb 1998, Marek Baczek wrote:

> Dla niezorientowanych cytat z
> http://www.nask.pl/NASK/net/dns-reg.html
> [...]
> to jest wprawdzie cytat z nowego regulaminu, ale w starym stalo jak byk, ze
> domeny poczta.pl nie zarejestruja (wiec rejestracja odbyla sie pewnie wg.
> nowych zasad).
> Cos mi sie wydaje, ze tylko jedna firma ma prawo do uzywania nazwy Poczta (z
> dopiskiem Polska), ale oczywiscie moge sie mylic.

Cytat z ComputerWorld, 16 Lutego 98,
artykul "Aaaaaby domene kupic..."

[...]
Do tej pory bowiem nie mozna bylo zarejestrowac nazw, ktore nie byly
tozsame z handlowa nazwa firmy. "Uznalismy, ze jest to ograniczenie
zupelnie nieskuteczne - zdarzaly sie bowiem przypadki utworzenia firm,
tylko po to, zeby zarejestrowac odpowiadajace ich nazwa domeny" - mowi
prof. Tomasz Hofmokl, dyrektor NASK-u."

czyli teoretycznie mozliwa jest rejestracja _dowlnej_ (byle by nie
obrazliwej) domeny. Z owej mozliwosci infohaus juz skorzystal:

www.poczta.pl
www.audio.pl
www.biuro.pl
www.car.pl
www.film.pl
www.foto.pl
www.game.pl
www.hotel.pl
www.praca.pl

itd, itp.

Inni nie pozostaja z rezerwacja w tyle:

www.internet.pl
www.knajpy.pl

[...]
"Srodowisko uzytkownikow Internetu jest podzielone i niejednolite. Nie
uzyskalismy z jego strony spojnej koncepcji, wedlug jakich zasad
nalezy rejestrowac domeny" - mowi prof. Tomasz Hofmokl.

:)))) NASK wyraznie domaga sie organizacji ktora bedzie sie wypowiadac
w imieniu _calego_ Internetu. Inna sprawa, ze przy zalozeniu ze
czlonkostwo w organizacji jest dobrowolne, to w praktyce w/g mnie nie
da sie tego zrealizowac...

pozdrawiam,
Jacek Prucia