Re: router brzegowy w Trojmiescie

Autor: isz_at_NOSPAM.teleadreson.com.pl
Data: Tue 17 Feb 1998 - 12:48:16 MET

Szymon Grabowski <szymon_at_iscom.net.pl> wrote:
: Witam,

: Czy komus wiadomo cos na temat problemu przeciazenia routera brzegowego TP
: S.A. w Trojmiescie?

Co masz na myśli pisząc o przeciążeniu ?
Jeśli chodzi o szybkość transmisji do routera brzegowego, to teoretycznie za
mały CIR jest odpowiedzialny w przypadku przeciążeń.
Napisałem teoretycznie, bo ja obserwuję zjawisko "zapychania" się routera od
czasu do czasu, powodujace przerwę w warstwie FR ! Statystyki nie wykazują
nagłego wzrostu odrzucanych pakietów (z DE=1) co sugerowałoby za mały CIR i
problem _bezpośrednio_ nie dotyczy (IMHO) warstwy TCP/IP, bo następuje zanik
kanału PVC a to warstwa FR.
Jedyną radę jaką otrzymałem do zastosowania w takich przypadkach to
resetowanie portu routera po mojej stronie, niestety czasami trzeba to zrobić
po stronie Polpak-T a jak trzeba to zrobić po godz. 15 to ... ciąg dalszy
znany :(

Czy problem jest na pewno tylko lokalny, tj. dotyczy tylko Trójmiasta ?

isz

 _----------_ Ireneusz Szuca * IS141-RIPE * PGP welcome _----------------_