Re: Ustawa chroniaca dane

Autor: Piotr Solarz (SOLEK_at_USA.NET)
Data: Thu 29 Jan 1998 - 18:30:40 MET

Lech Szychowski <lech7_at_pse.pl> napisał(a) w artykule
<6aq5ra$ppd$2_at_news.pse.pl>...
: Piotr Solarz <SOLEK_at_USA.NET> wrote:
:
: : W firmie wystarczy Ci to, ze bedziesz wykonywal jedna czynnosc
: : do perfekcji w innych mozesz byc ignorantem.
:
: Może Tobie i na Twoim stanowisku pracy; nie wiem, co Ty robisz
: w pracy, ale ja nie pracuję bynajmniej przy taśmie na stanowisku
: "dokręcanie śruby H-43 momentem 7Nm" :-)
:
: : Jezeli ten profesor jest twoim znajomym, rozmawiacie o swoim hobby
(trudno
: : mowic inaczej - np. moj promotor ma ponizej 900 zl) to trudno oddzielic
: : co prywatne od tego co zawodowe.
:
: Owszem. Ale jeśli wysyłam do niego pytanie "to co, brydżyk w sobotę?",
: to sprawa jest już jakby prostsza, nieprawdaż?

A w nastepnej linijce jest napisane, "Mam taki problem, z którym nie mogę
sobie poradzić..." dalej opis zagadnienia (ściśle naukowego). To co
bedziesz bawił się w cenzora?

Wiesz ile kosztuje reprint z jakiegoś dobrego czasopisma? Około 10$. A
takich czasopism są setki, no może przesadziłem, dziesiątki (chodzi mi
tylko o dobre). Dlatego spora część korespondencji to oszukiwania ludzi,
którzy moga taką odbitke publikacji podesłać. Znajdujesz takiego człowieka,
okazuje się on bliski Ci duchem i nagle piszesz do niego. Nie będę do
Ciebie nic pisał bo ta skrzynka jest uczelniana. Przecież to bzdura.
Jednocześnie będziesz do kogoś takiego pisywał listy i towarzyskie i
naukowe (związane z jakąś dziedziną nauki).

Uniwersytety i inne Uczelnie Wyższe są od kształcenia ludzi i prowadzenia
_BADAŃ PODSTAWOWYCH_, komercyjne prowadzenie działalności badawczej
pozostawiają podmiotom gospodarczym, które mają w satusie przynoszenie
zysków - są nastawione na pomnażenie majatku. Jeżeli oczekujesz, że na
Wyższych Uczelniach będą prowadzić badania dla zysku to się mylisz.
Chociażby dlatego, że na pracę magisterską masz rok (chodzi mi o kierunki
empiryczne). Wprowadzenie nowego leku to minimum 15 lat. Czyli według tego
co chcesz by Uczelnie robiły studia magisterskie powinny trwać około 20
lat. Powiem jeszcze raz to bzdura. Takie rzeczy może pisać tylko ktoś nie
znający realii. Wiesz ile kosztuje reakcja uwalniania 1 nano-mikro grama
oligocukrów z glikoproteiny? ~1000 zł. Plus dalsze koszty bo to, że masz
uwolniony cukier nic nie oznacza.

Dlatego jest lepiej umówić się z "kimś" na brydżyka i sprawę dobrze
obgadać, przy kartach i piwku, niż stracić grubo ponad 2000-5000 zł.

Obawiam się, że prościej tematu nie mogę Ci już wyłożyć.

--
Piotr Solarz