Re: Ustawa chroniaca dane

Autor: Janusz A. Urbanowicz (alex_at_eris.phys.uni.torun.pl)
Data: Wed 28 Jan 1998 - 18:00:13 MET

Lech Szychowski <lech7_at_pse.pl> writes:

> Janusz A. Urbanowicz <alex_at_eris.phys.uni.torun.pl> wrote:
>
> :> Owszem. Poprzez bardzo proste stwierdzenie: w pracy prowadzimy
> :> wyłącznie korespondencję służbową.
> : Obawiam się że to nie jest taki proste..
>
> Czy możesz powiedzieć coś więcej na temat powodu Twoich obaw? Rozumiem,
> że pracodawca nie może zabronić pracownikom chodzenia do toalety - ale
> nie rozumiem, dlaczego nie mógłby zabronić im korzystania ze firmowych
> zasobów do celów prywatnych.
> Czy komuś wydaje się dziwne, że pracodawca nie ma zamiaru płacić za
> [...]

... na uczelni. O ile znam życie uniwersyteckie, oprócz pracy, na
uczelni się je, pije, czasem śpi, prowadzi życie towarzyskie i różne
inne rzeczy. To jedno utrudnienie rozdziału. Dwa, w przypadku uczelni
często cięzko rozróżnić co jest prywatne a co służbowe (jak piszę
artykuł na prywatnym komputerze to to jest prywatne czy służbowe
?). Trzy: a dlaczego nie mogę używać e-maila uczelnianego do rzeczy
pryuwatnych a mogę zostawić na uczelnianej (portierni przesyłkę
prywatną do kogoś z pracowników (w moim wypadku nawet
studentów). Regulamin tego też ma zabraniać ?

Alex

--
Janusz A. "Alex" Urbanowicz, student of physics, Toruń DHP network admin
e-mail: Janusz.Urbanowicz_at_bofh.org.pl WWW: http://eris.phys.uni.torun.pl/~alex/