Re: Windows'98 + ISO 8859-2 ?

Autor: Tomasz Kokowski (kokowski_at_put.poznan.pl)
Data: Thu 29 Jan 1998 - 18:20:28 MET

> tu byl moj list dotyczacy watpliwosci czy Win98 jest zgodny

> z obowiazujacymi w Polsce normami (czyt. prawem)

> Marcin Jagodzinski pisze:

> Sorry, ale to wydaje mi się zupełnie bez sensu. Po pierwsze się nie
> uda. Po drugie nie ma takiej potrzeby -- istnieje już tye prostych
> metod na przekodowywanie na ISO, że każdy sobie z tym może poradzić.
> Po trzecie na rynku sš dziesištki innych produktów, które nie
> obsługujš ISO (m.in. drukarki). Po czwarte wreszcie -- wydaje się, że
> MS idzie w kierunku wykorzystania Unikodu -- czy to jest także
> niezgdne z PN?

Dobre pytanie. Nie wiem czy UNICODE (ISO-cos-tam i tez norma ISO)
jest obowiazujaca w Polsce norma kodowania poskich znakow diakrytycznych.

ISO 8859-2 jest na pewno.

Co do przekodowywania na ISO - jasne, ze mozna na wiele sposobow
tyle tylko, ze jest to wyreczanie oprogramowania, ktore powinno
to robic samo (znaczy rozumiec i poslugiwac sie ISO). Co do drukarek
to sa takie co to rozumieja ISO, sa takie co maja CP 852 (IBM Latin-II)
i takie co to im trzeba zmajstrowac generator znakow podkladajacy
pod jakas CP ISO. Tak to juz jest ale od kiedy MS liczy sie z
problemami drukarkowymi?

Mam pisac oficjalne pismo do Prezesa MS Polska czy nie?
Jak mam to gadajciez ludziska byle szybko (CD sie juz
chyba tlocza na potege).

Tomasz Kokowski
Prezes PSI