Re: Windows'98 + ISO 8859-2 ?

Autor: Marcin Jagodziński (marcinj_at_webcorp.com.pl)
Data: Thu 29 Jan 1998 - 21:25:29 MET

On Thu, 29 Jan 1998 18:20:28 +0100, Tomasz Kokowski
<kokowski_at_put.poznan.pl> wrote:

>Dobre pytanie. Nie wiem czy UNICODE (ISO-cos-tam i tez norma ISO)
>jest obowiazujaca w Polsce norma kodowania poskich znakow diakrytycznych.
>
>ISO 8859-2 jest na pewno.
>
>Co do przekodowywania na ISO - jasne, ze mozna na wiele sposobow
>tyle tylko, ze jest to wyreczanie oprogramowania, ktore powinno
>to robic samo (znaczy rozumiec i poslugiwac sie ISO). Co do drukarek
>to sa takie co to rozumieja ISO, sa takie co maja CP 852 (IBM Latin-II)
>i takie co to im trzeba zmajstrowac generator znakow podkladajacy
>pod jakas CP ISO. Tak to juz jest ale od kiedy MS liczy sie z
> [...]

Sorry, czegos tu nie rozumiem. Napisalem sobie program, który dziala w
kodowaniu X-123472319472 wymyślonym przeze mnie wczoraj. To oznacza,
że nie mam prawa go sprzedawać w Polsce??? A jak sprzedam? Jakie
sankcje mi grożą? Wsadzą mnie? Grzywna? Deportacja ;-)??

BTW. Oficjalne pismo? W czyim imieniu? "Ludzisk"? :-) ?

A może zaczniemy od Apple'a? Jak są kodowane polskie znaki w OS/2?
Chyba też nie w ISO?

Wydaje się, że mamy ważniejsze problemy.

Marcin Jagodzinski
marcinj_at_webcorp.com.pl
http://marcin.supermedia.pl/
WebCorp. Studio: Web Design&Creation