Re: Windows'98 + ISO 8859-2 ?

Autor: Marcin Jagodziński (marcinj_at_webcorp.com.pl)
Data: Thu 29 Jan 1998 - 10:09:50 MET

On Wed, 28 Jan 1998 19:20:04 +0100, Tomasz Kokowski
<kokowski_at_put.poznan.pl> wrote:

>Rozmawaiajc dzis z jednym z kolegow zastanwialem sie czy aby
>zblizajace sie wprowadzenie na rynek polski Windows'98
>(albo MS zaczal albo zaraz zacznie tloczyc CD) nie bedzie stalo
>w sprzecznosci z ustawa nakazujaca zgodnosc kazdego produktu
>dostepnego w RP z obowiazujacymi normami?
>
>Wyglada na to, ze tak bo przeciez norma na kodowanie polskich
>znakow jest ISO, tymczasem nic nie wskazuje na to, zeby takie
>kodowanie zastosowano w Win98.
>
>Moze to jest okazja zeby sklonic MS do wprowadzenia CP ISO-PL
>(czyt. zagrozic zablokowaniem sprzedazy?).

Sorry, ale to wydaje mi się zupełnie bez sensu. Po pierwsze się nie
uda. Po drugie nie ma takiej potrzeby -- istnieje już tye prostych
metod na przekodowywanie na ISO, że każdy sobie z tym może poradzić.
Po trzecie na rynku są dziesiątki innych produktów, które nie
obsługują ISO (m.in. drukarki). Po czwarte wreszcie -- wydaje się, że
MS idzie w kierunku wykorzystania Unikodu -- czy to jest także
niezgdne z PN?

Marcin Jagodzinski
marcinj_at_webcorp.com.pl
http://marcin.supermedia.pl/