Re: serwer mikrosoftu

Autor: Michał Mosiewicz (mimo_at_lodz.pdi.net)
Data: Mon 27 Oct 1997 - 19:30:07 MET

Robert Maron wrote:

> wydaje mi sie, ze sugerowales, ze z cache jest wolniej (wiecej przesylu) niz
> bez; zdziwilem sie, bo to nieprawda; moze Cie nie zrozumialem...

Nie. Pisałem w kontekście używania expiresów. Chodzi mi o to, że jeśli
jakiś zasób opatrzony jest właściwie ustawionymi expiresami/max-age, to
nie potrzeba przesyłać nic, żeby wiedzieć, że zasób jest aktualny lub
nie. W przypadku, gdy expires'a nie ma, to:

a) albo sprawdzamy za każdym razem, czy zasób nie został zmieniony;
b) sprawdzamy od czasu do czasu i liczym się z tym, że będzie
nieaktualny (tak właśnie robi większość cacheów i o tym konretnie
pisałem w przytoczonym przez Ciebie cytacie)

Natomiast tamten konkretny przykład dotyczył tego, że expires ustawiony
jest na 5 minut w przód w stosunku do aktualnego czasu. Chodziło mi o
to, że w przypadku site'u odwiedzanego częściej niż około 10 razy na
minutę taki expires przynosi więcej oszczędności niż jego brak (przy
założeniu, że werfikowalibyśmy czas modyfikacji każdorazowo).

Po prostu expires oznacza, że zasób na 5 minut może zostać na pewno
zcacheowany i przez 5 minut nie ma potrzeby odpytywać serwera.

Michał

--
********     MEMBER OF THE INTERNATIONAL PROGRAMMERS GUILD    ********
WWW: http://www.lodz.pdi.net/~mimo  tel: Int. Acc. Code + 48 42 148340