Re: Serwery w3cache

Autor: Jaroslaw Lis (lis_at_papuga.ict.pwr.wroc.pl)
Data: Sat 25 Oct 1997 - 23:41:12 MET DST

On Sat, 25 Oct 1997 00:02:35 +0200, "Michał Mosiewicz"
<mimo_at_lodz.pdi.net> wrote:

>No tak, ale wobec bardzo niskiej populacji stosujących w3cache nie ma
>się czemu dziwić. A i tak 40% trafień to liczba dość wysoka. Zauważmy,
>że gdyby:
>a) wszyscy korzystali z w3cacheów
>b) w3cache byłyby odpowiednio pojemne
>To w zasadzie wystarczyłoby ściągnąć każdy statyczny zasób tylko raz, a
>później oglądać go przez najbliższy cache. Innymi słowy - wzrost
>populacji użytkowników w3cacheów jest czynnikiem sprzyjającym
>zwiększeniu liczby trafień.

Ale niestety ta zaleznosc jest dosc plaska.
O ile pamietam to juz kiedys 40% podawalem - dla ktoregos z
warszawskich serwerow. A niby tam powinien sie ruch skoncentrowac.

Co zreszta mozna sprawdzic - podajmy dane z tych kilku wiekszych cache
z Warszawy i prowincji.
Tylko od razu prosba - z podzialem na kategorie. Bo juz widzialem
[chyba na agh] statystyke 60% trafien, ale tez najczesciej odwiedzane
strony byly z najblizszej okolicy.

wiec moze tak - % pytan i trafien zagranicznych oraz krajowych - ale
bez wlasnej domeny .

Powiekszanie dyskow ... wbrew pozorom wiele nie daje, bo te
najbardziej pozadane strony zmieniaja sie dosc czesto. Wiec
warto samemu ograniczyc czas przechowywania stron.
Kiedys usilowalem zrobic nawet statystyki [% trafien w funkcji
rozmiaru cache] - ale niestety operacje na 160 MB logu trwaja, i
trwaja, i sypia sie i brakuje miejsca i .... :-).

>To się tak nie da zrobić. Bo jeszcze tamci administratorzy [1] muszą się
>zapytać administratorów innych w3cacheów, ile oni wysłali z tego, co oni
>im wysłali. A z kolei tamci administratorzy... [goto 1] :-)

Hm - to jak inaczej?
Podliczyc na serwerze pakiety na port 80 i 8080?

>Ja mam u siebie trochę logów z zasobów, które nie są cacheowane. To
>jest najprostsza metoda szacowania użyteczności w3cacheów.

Nie rozumiem - z czego masz logi ze wychwytujesz ile osob z cache nie
korzysta?

>PS. A w ogóle, to uważam, że na wszystkich routerach należy zafajerłolić
>tcp/80 i zastąpić go routingiem ICP. To ostatecznie przełamie niechęć
>użytkowników.

:-)

Mam nawet chyba dla jednej sali ustawione :-)
na swiat nie wyjda, do cache dojda :-).

J.