Re: Obowiazki admina a wymagania (l)usera...

Autor: Slawek (nyce_guy_at_irc.pl)
Data: Wed 08 Oct 1997 - 21:53:41 MET DST

Wojciech Myszka wrote in message ...
Dyskusja rozwija się bardzo ciekawie, ale nie zawsze bierze pod uwagę
różne dziwne uwarunkowania które w Internecie istnieją od dawna...

Będzie właściwie tylko kilka anegdot, wnioski wyciągajcie sami...

> [...]
> rozkład jazdy pociagów z dworca Wrocław Główny. Miał nawet całkiem
> przyzwoity interfejs (zrobił to wszystko Tomek Surmacz i nawet kiedyś
> mi opowiedział jak. PKP w tym palców nie maczały). Był, ale się
> zdezaktualizował, o czym autor, lojalnie uprzedził.

> Pytanie mam takie: czy była to usługa pożyteczna? IMHO tak (choć
> zapewne nie dla wszystkich). Czy na administratorze leżał obowiązek
> uaktualnienia rozkładu jazdy? Z niektórych głosów padajaących w
> dyskusji wynikało, że bezwzględnie tak (a już na pewno, gdy jakiś
 < użytkownik tego zażada :-)

A niby to dlaczego? Jaki obowiazek ma server jakiejs uczelni miec
aktualny rozklad jazdy pociagow?

>Wychodzi mi jednak, że usługami w Internecie zajmują się zapaleńcy >jedynie
>(i najpierw była Wirtualna .... a później było CNT - a ktoś o CNT właśnie
>mówił w kontekście usług "komercyjnych") a o tych najłatwiej ciągle w
>ośrodkach akademickich.

>Komercję robi TPSA (ale nie sprzedaje dostępu do Internetu tylko impulsy)
>i o usługi dodatkowe zbytnio się nie martwi. A sprzętu mają cokolwiek
>(choć trudno zgadnąć jakiego) - conajmniej jeden serwer na każdy MAN.

>Nie przystajemy zupełnie do modeli amerykańskich, ale to już nie nasz
>problem tylko amerykanów.

Znowu wyjdzie ze jest Polska droga do......

Raczej inaczej: tak dlugo jak internet nie bedzie popularny nei bedzie
zainteresowania ze strony "komercji".
I to nie wsrod jakis tam studentwo z pustymi kieszeniami ale
potencjalnych klientow.
Wtedy sie bedzie oplacalo dla kolei miec aktualny dobry server.
I wtedy gdy na tym bdzie mozna zarobic zaczeni sie oplaca komercji zatrudnic
do produkcji www i zwiazanych serwisow prawdziwych
fachowcow a nie zapalencow w MS Front Page.