zadowolenie uzytkownikow

Autor: Wojtek Sylwestrzak (wojsyl_at_icm.edu.pl)
Data: Wed 08 Oct 1997 - 12:58:54 MET DST

Jaroslaw Rafa <RAJ_at_inf.wsp.krakow.pl>:
> Dla mnie osobiscie takim celem mojego dzialania jako administratora jest to,
> aby system jak najlepiej sluzyl uzytkownikom. I tym wewnetrznym, i tym
> zewnetrznym - w takim zakresie, w jakim jest dla nich dostepny. Oczywiscie
> ten cel zawiera w sobie sprawne dzialanie systemu jako takiego, ale nie tylko
> to - jest czyms szerszym. Odnosze wrazenie (po raz kolejny pisze o pewnych
> moich wrazeniach odnosnie niektorych administratorow; moze ktos by tak
> sprobowal te moje wrazenia potwierdzic albo im zaprzeczyc?), ze dla wielu
> [...]

Do 'zadowalania' uzytkownikow w dobrze zorganizowanym srodowisku powinien
byc helpdesk, ktory jest 'interfejsem' miedzy administratorem, a uzytkownikami.
wtedy:
- uzytkownicy nie wiedza, ze maja niemilego administratora
- administrator nie martwi sie, ze ma natretnych uzytkownikow
- helpdesk usmiecha sie do uzytkownika, zalatwia proste sprawy,
  buforuje inne, a te istotne przekazuje administratorowi
- administrator ma czas robic to co do niego nalezy, zamiast
  odpowiadac na setki glupich pytan.

piszesz, ze chcesz, zeby system sluzyl jak najlepiej uzytkownikom.
zgoda, ale kto o tym decyduje, co dla uzytkwnikow dobre ?
Ty ? jesli tak - to nie obawiasz sie troche oderwania od rzeczywisctosci ?
uzytkownicy ? jesli tak - to kto ocenia ktore zyczenie uzytkownikow
jest rozsadne, a ktore nie ? wiec jednak w koncu Ty ?

co odpowiadasz uzytkownikowi, ktory przychodzi do Ciebie i mowi:
"panie administratorze,
 a czy moglby Pan usunac ten firewall, bo mi przeszkadza pracowac,
 dla mnie to tylko uciazliwosc i przeszkadza mi pracowac. bezpieczenstwo
 systemu to nie moja, tylko panska sprawa, panie administratorze,
 jak sie ktos wlamie, to panski problem, a nie moj" ?

--w