Re: Glupota niektorych userow

Autor: Jaroslaw Rafa (RAJ_at_inf.wsp.krakow.pl)
Data: Tue 07 Oct 1997 - 14:51:48 MET DST

Dnia 7 Oct 97 o godz. 13:11, Wojtek Sylwestrzak napisal(a):

> Administrator komputera, jak sama nazwa wskazuje, sluzy do
> administrowania komputerem. Komputery moga przeznaczone byc
> do roznych celow, i czesto nie sluza, do zadowalania tzw. uzytkownikow,
> tylko np. do liczenia.
A kto na nich liczy? Same komputery? A moze admini? ;->

> Wlasciciel komputera placi administratorowi za administrowanie
> komputerem. Uzytkownik komputera placi wlascicielowi komputera
> za prawo uzywania komputera.

Moze okreslmy, o jakich administratorach, komputerach i uzytkownikach mowimy.
Mnie interesuje dyskusja o:
- komputerach pelniacych funkcje serwerow Internetowych, a wiec nie sluzacych
"do np. liczenia", tylko do zapewniania:
  a) mozliwosci jak najwygodniejszego korzystania z zasobow i uslug Internetu
     uzytkownikom lokalnym;
  b) dostepu uzytkownikom zewnetrznym do publicznych serwisow prowadzonych na
     danym komputerze.
- uzytkownikach tychze komputerow i uslug - zarowno tych lokalnych, ktorzy
moga placic wlascicielowi komputera za prawo korzystania z niego, jak rowniez
zewnetrznych, ktorzy przewaznie nie placa nic. Moze nawet bardziej chodzi mi
o tych drugich.
- administratorach zajmujacych sie tymi uslugami, zwlaszcza takimi uslugami,
ktore "w pojedynke" nie maja sensu, a wymagaja wspoldzialania calej sieci,
jak np. newsy.
Moze podyskutujmy przy takich konkretnych zalozeniach?
Pozdrowienia,
   Jaroslaw Rafa
   raj_at_inf.wsp.krakow.pl