Standardy - jakie one w końcu są?

Autor: Michal Politowski (luser_at_free.polpudelko.pl)
Data: Tue 02 Sep 1997 - 01:54:06 MET DST

Po prześledzeniu kilku burzliwych dyskusji nt. wyższości Wielkanocy
nad stroną kodową *******-1250, przejrzeniu RFC 1521, 1590, 1700 i
zajrzeniu na ftp.isi.edu/<jakas_sciezka>/iana/ chcę się zapytać:

1. Czy skoro w RFC 1700 jako jeden z dopuszczalnych zestawów znaków
występuje IBM cp852 zawierający przecież polskie litery to mogę (ze
świadomością, że prawie nikt tego nie odczyta) zacząć go stosować w
poczcie, Usenecie i na stronach www?

2. Czy jeśli M$ wystąpi do IANA o zarejestrowanie *******-1250
(zaraz, zaraz czy oni aby już tego nie zrobili?) i zestaw ten
zostanie zarejestrowany to ustaną w polskiej sieci ataki na
używających go, a wszystkie programy zaczną go natychmiast
rozpoznawać?

4. Z innej beczki. Czy jest jakieś RFC nt. używania osiągnięć MIME
nie w poczcie, czy też np w Usenecie 'Content-Type' itp. są stosowane
jako rzecz oczywista?

<disclaimer>
Nie odpowiadam za nic co może wyniknąć z przeczytania tej wiadomości,
a zwłaszcza za to, że może z tego nic nie wyniknąć.
</disclaimer>

PS. Nie jestem pewien czy wybrałem najlepszy możliwy wariant
Followup-To.

--
Michał Politowski * luser_at_free.polbox.pl