Re: numery w Krakowie

Autor: Grzegorz Stepniak (grzechu_at_do.lodz.tpsa.pl)
Data: Wed 03 Sep 1997 - 07:17:03 MET DST

Konczac temat (bo faktycznie chyba nie jest na te grupe). Zmiana na
numeracje 7 cyfrowa odbywa sie sukcesywnie pomalu w calym kraju. Nie jest
to zwiazane z aspiracjami do Unii Europejskiej (IMHO) ale po prostu z
koniecznoscia rozszerzenia "przestrzeni adresowej". To ze w np Krakowie
czy Pcimiu tej numeracji wystarcza nie oznacza ze tak musi byc w calym
kraju. Nie mozna w jednym miejscu dac numeracje 7 cyfrowa a w drugim
pozostawic 5. Oczywiscie jest to techicznie wykonalne tylko (IMHO)
nieadministowalne (i chyba niezbyt wygodne dla abonentow). Stad zazwyczaj
operatorzy daza do uzyskania jednolitej dlugosci numerow.

On Tue, 2 Sep 1997, Michal Jankowski wrote:

> Zanim sie przeniesiecie(-my) do innej grupy, jedno pytanko ignoranta -
> czy ktos z krakowskiej tepsy chociaz probowal uzasadnic, dlaczego
> zmiana NIE POLEGA na dopisaniu TEJ SAMEJ cyfry wszystkim numerom, tylko
> jest taka pogmatwana?

Najprawdopodobniej sa to wzgledy techniczne oraz Krajowy Plan Numeracji
Telefonicznej (bodajże czy nie zatwierdzany przez Ministra Lacznosci) ale
tego akurat nie jestem pewien). Jak chcesz to sie dowiem i Ci odpowiem
prywatnym listem (niezaspokojona ciekawosc moze prowadzic do wrzodow
zolodka ;-) )

Jesli chcecie ten temat kontynuowac to albo zmienmy liste albo zapraszam
do prywatnej korespondencji.

        Pozdrawiam
                Grzegorz

--