Re: numery w Krakowie

Autor: Andrzej Kijanowski (andrzejk_at_pol.pl)
Data: Wed 03 Sep 1997 - 01:56:44 MET DST

> On 31 Aug 1997 23:31:45 +0200, Michal Mierzwa <mmierzwa_at_nie.tu.org.pl>

>firma ta na pewno zostanie teraz zasypana pozwami sądowymi o mi­
>liardowe (w PLN) odszkodowania za zniszczone wizytówki, papier
>firmowy jak i za zmiany wpisów we wszystkich książkach telefo­
>nicznych.
>Od dzisiaj tj. 31.08.97 zmieniono wszystkie numery w Krakowie wg zasad:
>dotychczas po zmianie
>
>1xxxxx 41xxxxx

W W-wie ten proces (u7miocyfowywanie ;-) trwa od kilku lat i jakos to
znosimy.
W Krakowie, Wroclawiu, Szczecinie i in. jeszcze kilka lat temu byly n-ry
5cio cyfrowe. Docelowo wszystkie nry w kraju powinny (wrecz musza!) miec
identyczna liczbe cyfr. Poniewaz w niektorych miastach numeracja 6scio
cyfrowa zaczela ograniczac pojemnosc sieci, latwo sie domyslec, ze nawet
najmniejsze pipidowy z czasem beda mialy 7cyfr. Celem jest dojscie do
ogolnokrajowego 10cio cyfrowego systemu numerowego (3 kierunku i 7
wlasnych).