Re: Wirtualny czy Virtualny

Autor: Slawek (nyce_guy_at_irc.pl)
Data: Wed 27 Aug 1997 - 06:08:07 MET DST

Qrczak wrote in article <5tui4k$saq$3_at_sunsite.icm.edu.pl>...

> [...]
>usuwaniu pierwszego. Tak więc jeśli jeden zamek może mylić się z
>drugim i nic na to nie można poradzić, to nie powód, żeby nie
>radzić czegoś na byte z bytem.
>
>Po drugie, "zamek" ma dwa znaczenia, ale wymawiamy je tak samo, więc
>wiemy, że to są homonimy, jesteśmy uczuleni na te dwa znaczenia. Z
>kolei "byt" w wymowie jest tylko jeden, więc normalny człowiek nie
>będzie się spodziewał, że ten znany mu wyraz będzie się czasem
>inaczej czytał. Sytuacja, że dwa słowa piszą się tak samo, a
>czytają różnie, jest w języku polskim wyjątkowa.

Powaznie? Tochyba w Polskim jakiego ty uzywasz.
Bo ja wiem ze rog moze byc u ziwerzceia i instrument muzyczny.
Klucz u drzwi i do zagadce. Stopien w szkole w wojsku i na schodach.
Guzik u koszuli i na telefonie itp itd

Zwykle tak jest ze ludzie wypowiadacjays sie na tematy jezyka
 nie mam na ten temat pojecia. Coz kazdy mowi wiec kazdemu sie wydaje ze
jezyk zna.
 A powszechne mniemanie na temat jezyka polskiego a sam jezyk to odmienne
rzeczy.

>Po trzecie, najważniejsze, pisownia bajtu jako "bajt" a nie "byte"
>wynika przede wszystkim nie z możliwości pomylenia się z bytem, tylko
>po prostu z wygody i racjonalności - jest to polskie słowo, więc nie
>ma powodu, żeby nie zapisywać go po polsku.

Mi chodzi o ten moment kiedy jescze polskim slowem nie bylo i
 mozna go bylo zapisac dowolnie.

Dziekuje za dyskusje.