Re: Routing NASKu

Autor: Pawlus Jerzy (Jerzy.Pawlus_at_cyf-kr.edu.pl)
Data: Wed 13 Aug 1997 - 15:23:58 MET DST

Jan Rychter pisze:

> Pawlus> Jest to wynik wprowadzenia sieci korporacyjnej dla Nauki
> Pawlus> Polskiej. Sprawa rozdzielenia ruchu komercyjnego od
> Pawlus> akademickiego zostala Naskowi narzucona przez srodowisko
> Pawlus> naukowe. Nie sadze aby byli tym zachwyceni.
>
> O ile mi wiadomo, było dokładnie odwrotnie -- "sieć korporacyjna" to
> pomysł NASKu i WARMANa. Środowisko akademickie chciało tylko, żeby
> instytucja nazywająca się "Naukowe i Akademickie Sieci Komputerowe"
> zajmowała się tym co ma w nazwie.

  MOze zachodzi tu nieporozumienie typu:

   siec korporacyjna = rozdzielenie ruchu akademickiego i komercyjnego

  Otoz moim zdaniem rownosc nie zachodzi. I o ile siec korporacyjna
  byla pomyslem Nasku, to rozdzielenie ruchu komercyjnego od
  akademickiego nie. Sieci korporacyjne to poziom Frame Relay
  a ruch akaemicki i komercyjny to poziom IP.

  Przypuszczam, ze pierwotnym pomyslem bylo tworzenie sieci
  korporacyjnych z dostepem do jednego wspolnego Interentu
  Potem na wskutek naciskow srodowiska naukowego NASK rozdzielil
  ruch komercyjny i akademicki na poziomie IP i zaczely sie
  opisywane przez Tomka Surmacza problemy z routingiem.

Jurek