Re: Routing NASKu

Autor: Piotr Sasiedzki (psasied_at_zeus.polsl.gliwice.pl)
Data: Wed 13 Aug 1997 - 14:27:09 MET DST

Pawlus Jerzy (Jerzy.Pawlus_at_cyf-kr.edu.pl) wrote:

: >
: > Czy to juz tak na stale ma teraz byc w wyniku polityki, ktora
: > zaczal ostatnio prowadzic NASK, aby oddzielac ruch komercyjny
: > od niekomercyjnego? A wychodza z tego takie potworki, ze pakiety
: > do firmy bedacej w Klodzku, podlaczonej do NASK na routerze we
: > Wroclawia ida sobie z Wroclawia do Wroclawia przez pol Polski:
: >

: Jest to wynik wprowadzenia sieci korporacyjnej dla Nauki Polskiej.
: Sprawa rozdzielenia ruchu komercyjnego od akademickiego zostala
: Naskowi narzucona przez srodowisko naukowe. Nie sadze aby byli
: tym zachwyceni. Ja nie jestem. Z drugiej strony patrz Internet 2

Nie wiem skad masz takie informacje, bo taka struktura zostala
zaproponowana przez NASK, gdy wszyscy juz glosno mowili o tym, ze
siec NASKu dziala wadliwie, jest za droga i nie wiadomo na co ida
oplaty wnoszone przez MANy (czy np. lacza zagraniczne
sa zapychane ruchem "manowym", czy tez przez innych uzytkownikow NASK).

NASK zaproponowal wtedy strukture wydzielona ze swojej sieci, co
powinno bylo (w zalozeniu) zwiekszyc kontrole nad siecia i nad podzialem
kosztow. Zwroc uwage, ze dla NASK jest to latwiejsze w zarzadzaniu,
trudno wiec mowic, ze struktura ta nie jest dla NASK wygodna i ze
zostala ona NASKowi narzucona (chyba, ze masz na mysli to, ze NASK
zmuszony zostal do obnizki kosztow).

Przy okazji NASK twierdzil, ze bez zmiany struktury sieci nie jest
w stanie jej utrzymywac na wlasciwym poziomie przy zalozonym poziomie
finansowania.

Piotr Sasiedzki