Re: Reklamy w Internecie

Autor: Jaroslaw Lis (lis_at_papuga.ict.pwr.wroc.pl)
Data: Fri 11 Jul 1997 - 02:14:41 MET DST


On Thu, 10 Jul 1997 13:48:32 +0200, Jaroslaw Zielinski <jz_at_it.com.pl>
>Wojciech Myszka wrote:
>> PS Tak na marginesie: prowadzone sa badania na temat oddzialywania
>> reklam w roznych mediach. Czy ktos robil takie na temat Internetu? Pytam
>> z ciekawosci o sam fakt, bo nie licze na poznanie wynikow ewentualnych
>> badan.
>
>Reklam w polskim Internecie jest strasznie malo i dosc kiepsko jest tez
>prowadzona promocja nowych serwisow. Podziwiam tworcow katalogow
>zasobow, bo zdobycie danych o nowych zasobach to ciezka praca.
>Popatrzcie: Opel wydaje kupe piniedzy na reklame w GW, a nie chce mu sie
>napisac postingu do dwoch grup o nowosciach (no moze napisal do grupy
>samochodowej, ale jej akurat nie czytam).

I slusznie, bo zaraz dostalby kilkaset opierdoli e-mailem i pare
cancelbotow na swoje "spamy". Niestety - jako medium do celow
scisle reklamowych i zdobywania nowych ludzi dzisiejszy internet sie
srednio nadaje - przeciez wlasnie walczymy z probami wysylania
wiadomosci docierajacych do "szerokich rzesz".

Co do mniej scislej reklamy ... nie ma juz chyba firmy komputerowej i
elektronicznej ktora nie ma swojego www, na prostej zasadzie - nie
udostepnisz serwera z z informacjami i supportem - ludzie kupia u
konkurencji. A przy okazji reklamowac mozna, ale przecietny czlowiek
musi o tym serwerze dowiedziec sie inna droga.

Co powiecie np. o dziale firmy ktory ma za zadanie czytac newsy i
odpowiadac na pytania "m.in. robi to nasz produkt, prosze zobaczyc
na www.fima.com/produkty/xxx.html"? Bezczelny spam reklamowy?

No i takie obchodzenie zwyczajow jak na "free" serwerach
("rozeslanie listu do wszystkich uzytkownikow free.polbox.pl -
1000zl", "we reserve the rights to place small commercial banner
ribbon on your home page").

>Ja osobiscie mysle, ze dla serwisu wazne sa trzy rzeczy, w takiej
>wlasnie kolejnosci:
>1. Obecnosc w uslugach wyszukiwawczych
>2. Obecnosc w katalogach zasobow

Niewatpliwie, ale to nie dotyczy pewnego pewnego grona uznanych
producentow.

>0. Reklama adresu w rzeczywistym swiecie, na przyklad w wielkiej
>reklamie prasowej, jak Ford, Opl, Mitsubishi, Toytota, jesli juz zostac
>przy samochodach w .pl.

I to wlasnie taki przyklad. Ze jest Ford kazdy wie. Ze ma www.ford.com
tez kazdy wie [:-)]. Pytanie jak przypomniec czlowiekowi ze
najwyzszy czas zobaczyc co nowego ford oferuje. E-maila mu wyslac? :-)
Dopoki z internetu nie zrobi sie taki smietnik jak z gazet radia i tv,
to te ostatnie sa w reklamach niezastapione.

J.



To archiwum zostało wygenerowane przez hypermail 2.1.7 : Wed 19 May 2004 - 16:04:31 MET DST