Reklamy w Internecie

Autor: Jaroslaw Zielinski (jz_at_it.com.pl)
Data: Thu 10 Jul 1997 - 13:48:32 MET DST

Wojciech Myszka wrote:

> Zatem ile z tych reklam firmy przekazaly na Internet? W jakim stopniu
> sfinansowaly cokolwiek wspolnego (poza dostepem do swoich stron, ktore -
> skoro czytac je moze kazdy - mozemy uznac za wspolne) w polskim
> internecie?
>
> Wojtek
>
> PS Tak na marginesie: prowadzone sa badania na temat oddzialywania
> reklam w roznych mediach. Czy ktos robil takie na temat Internetu? Pytam
> z ciekawosci o sam fakt, bo nie licze na poznanie wynikow ewentualnych
> badan.

Reklam w polskim Internecie jest strasznie malo i dosc kiepsko jest tez
prowadzona promocja nowych serwisow. Podziwiam tworcow katalogow
zasobow, bo zdobycie danych o nowych zasobach to ciezka praca.
Popatrzcie: Opel wydaje kupe piniedzy na reklame w GW, a nie chce mu sie
napisac postingu do dwoch grup o nowosciach (no moze napisal do grupy
samochodowej, ale jej akurat nie czytam). Sam mam opisy ze 300 zasobow,
ale sa z kilku waskich dziedzin, wiec jakos udaje mi sie je uzupelniac.

Troche o reklamie jest w tekscie Jurka Sychuta
Siec reklamozercow
http://winter.it.com.pl/dziennikarz/2a32.htm
ale nie o Polsce
O Polsce byl artykul niedawno w GW Marty Bratkowskiej, a wczesniej
(wiekszy) w CW. Oba zdaje sie nie sa w sieci.

Ja osobiscie mysle, ze dla serwisu wazne sa trzy rzeczy, w takiej
wlasnie kolejnosci:
1. Obecnosc w uslugach wyszukiwawczych
2. Obecnosc w katalogach zasobow
3. Reklama bannerowa w strategicznych miejscach
No i oczywiscie
0. Reklama adresu w rzeczywistym swiecie, na przyklad w wielkiej
reklamie prasowej, jak Ford, Opl, Mitsubishi, Toytota, jesli juz zostac
przy samochodach w .pl.

Jaroslaw Zielinski
http://winter.it.com.pl/ - Wiadomosci Internetowe