Re: Domeny Internetowe w Polsce

Autor: Grzegorz Szyszlo (znik_at_avalon.wbc.lublin.pl)
Data: Wed 09 Jul 1997 - 21:54:13 MET DST

piotr pogorzelski <piotr.pogorzelski_at_ippt.gov.pl> wrote:

>Zarzadzanie domenami przez nask nie ma na celu przynoszenie zysku.
>Koszt utrzymania domeny, nie zalezy od miejsca gdzie jest zarejestrowana,

wiem o tym ze trzymanie domen nie ma przynosic zysku. ale jak sam widzisz,
nask nie dorobil sie sensownego regulaminu hierarchii *.pl , wiec
pozostalo jedynie zastosowanie przymusu ekonomicznego.

>W takiej sytuacji powinna byc stala oplata pokrywajaca koszt obslugi domeny,

a co z kosztami obslugi balaganu ? przeciez doskonale wiesz ze nikt
tego nie policzy.

>Dlatego obecny cennik, wg ktorego placi sie rozna cene, za rejestracje
>w roznych domenach uwazam za sytuacje chora.

jeszcze raz. do chwili obecnej nask nie dorobil sie sensownego regulaminu
hierarchii *.pl . i wlasnie to jest chore. probowal zalatac te sprawe
cenami, lecz roznice sa tak nikle, ze nawet nie warto sie ogladac.
tak prawde mowiac, to z kumplami zamiast jeszcze raz pojsc na wodke,
mozemy sobie zarejestrowac domene *.kumple.pl .

>O sposobie rejestracji powinien decydowac regulamin. Skoro nask zarzadza
>domena pl nask powinien go opracowac.

oczywiscie ze tak. z tym ze wysoka i stala oplata za bezposrednia domene
w pl od razu weryfikuje ci, dla kogo domena w tym miejscu jest tak
naprawde wazna. w takim wypadku nikt juz nie bedzie marudzil
na regulamin, lecz po prostu sprawdzi czy mu sie to oplaca czy nie.

>Poki nie powstanie instytucja, ktora moglaby przejac zarzadznie DNSem od
>nasku nic sie nie zmieni.

Jest przeciez kampania wyborcza. mozemy kandydatow pytac co zrobia
w sprawie internetu, i telekomunikacji wogole.

>Moim zdaniem na domene w pl. powinno stac kazdego, albo nikogo.
>Delegacja domeny to obowiazek, nie sposob zarabiania pieniedzy.

slusznie. z tym ze ja bym oponowal za opcja 'nikogo'.

--
/===================================\    oOOo   http://www.agh.edu.pl/ogonki/
| http://avalon.wbc.lublin.pl/~znik/ \===\__/==\            P.S.O.
| Grzegorz Szyszlo   mailto:znik_at_wbc.lublin.pl |