Re: Domeny Internetowe w Polsce

Autor: Szymon Sokol (szymon_at_galaxy.uci.agh.edu.pl)
Data: Tue 08 Jul 1997 - 10:54:47 MET DST

Dorota Nicewicz-Modrzewska <dorota_at_math.amu.edu.pl> wrote:
: On Mon, 7 Jul 1997, Maciek Uhlig wrote:

: > ...
: > - skoro byla ona (i jest) zgodna z zasadami, to nie sposob zmuszac
: > uzytkownikow Internetu do zmiany istniejacego stanu rzeczy. Moralna
: > odpowiedzialnosc za zaistnialy balagan spada nie tylko na
: > administratora domeny .pl, ale i na niektorych adminow sieciowych,
: > ktorzy w poczatkowym okresie istnienia polskiej sieci
: > nie chcieli sie zgodzic na wylacznie terytorialna strukture nazw
: > domenowych i uporzadkowanie nazewnictwa proponowane swego czasu przez NASK.
: >...
: Ja w obronie tychze wspomnianych adminow. Nie chcialabym aby osoby nie
: znajace stanu polskiego internetu od poczatku jego istnienia wysnuly
: poglad, ze od poczatku byla promowana terytorialna struktura nazw. Na
: poczatku byla struktura wylacznie funkcjonalna. Swoja droga, czy
: ktos wie skad sie w ogole wzial pomysl domen regionalnych?

Byłem jednym z adminów wymienionych przez Maćka - a dokładnie, jakoś
chyba w 1993, kiedy poinformowano mnie, że "NASK przechodzi na domeny
regionalne i zamiast agh.edu.pl będzie agh.krakow.pl" odpowiedziałem,
że "po moim trupie". Teraz nie mam już tak radykalnego poglądu na tę
sprawę - jest mi w zasadzie wszystko jedno (co nie znaczy, że chętnie
bym taką zmianę przeprowadził - AGH to 36 poddomen, ok. 2500 hostów,
ponad 10000 użytkowników, kilkadziesiąt serwerów rozmaitych usług,
kilkanaście list dyskusyjnych, etc.).
Nie mam pojęcia, kto te domeny regionalne wtedy forsował - ale mam
pewne domysły... i jeśli są słuszne, to z całą pewnością autor tej
koncepcji nie czyta polipa. I chyba żadnej innej grupy dyskusyjnej.

--
  A    GGGG H   H  Szymon Sokół -- administrator sieci
 A A  G     H   H  Uczelniane Centrum Informatyki Akademii Górniczo-Hutniczej