Re: KOMUNIKAT PSI: Domeny Internetowe w Polsce

Autor: Ziemek Borowski (ziembor_at_digilab.com.pl)
Data: Mon 07 Jul 1997 - 17:56:21 MET DST

On Sun, 6 Jul 1997, Marek Baczek wrote:

>one
>
>Coz troche napisalem przeciwko zmianom, teraz poprosze o argumenty
>ktore usprawiedliwia ponoszenia tak wysokich kosztow i prosze ich
>nie bagatelizowac.
Marku!
Nie chciałbym byc źle zrozumiany.
Nie zamierzam nikogo atakować.
Nie uważam, że bardzo źle się dzieje, że NASK rejestrował w *.pl, choć sam
staram się po bożemu: większe firmy uważam że powinny być w *.com.pl,
(albo potem w odpowiedniej funkcjnalnej, np. .media.pl/info.pl, med.pl,
bank.pl, shop.pl), a malutkie jak ja domen regionalnych.

Nie uważam, że należy posiadaczom tych domen je zabierać.

Uważam jedynie, że w wypadku ,,normalnych firm'' to świadczy tylko
o braku wyczucia Internetu (tego z pierwszych linii RFC 1462).

W wypadku ISP jest to forma asekuranctwa: co będzie jak pojawią się
instytucjonalni klienci niekomercyjni? Tak jak u Ciebie np. partie polityczne.
To nie jest zły objaw. Zwłaszcza w wypadku takiego molocha jak np.
Optimus, z kilkudziesięcioma poddomenami.

Ale... nie chcę nikogo oceniać. Dla mnie (osobiście)
od kształtu mojego adresu ważniejsze jest jaki poziom usług świadczysz
jako jeden z moich ISP.
I jestem zadowolony, choć to Win NT ;-).

Ale mam propozycję (wiem, to wydatek):
wykup już dziś domeny QDnet.com.pl i QD.net.pl (ew. QDnet.net.pl)...
Myślę że łatwej Ci się będzie oswoić jeśli NASKowi lub inneu PICowi
(z tego samego komunikatu) coś odbije.
I postuluj by okres ew. przymusowej zmiany domen obejmował czas zamiany na
np. cztery lata. Ze stopniowym przechodzeniem z częścią serwisów na
QD.net.pl a dla innych klientów z QDnet.com.pl.
I zapisz się na dns-l_at_psi.org.pl - jeśli przedstawisz nie listę strat,
a sensownych argumentów np. za tym by ISP mogli bezpośrednio w .pl pod
jakimiś warunkami... to uważam, że masz szansę wpłynąć na bieg wydarzeń.

-- Ziemek Borowski
http://www.digilab.com.pl/pl.comp.www/faq.htm