Re: KOMUNIKAT PSI: Domeny Internetowe w Polsce

Autor: Marek Baczek (mgb_at_qdnet.pl)
Data: Sun 06 Jul 1997 - 22:25:18 MET DST


 Wojciech Myszka wrote in article <01bc88ab$624670e0$LocalHost_at_myszk
a.slip.wcss.wroc.pl>...

> Jak juz pisalem: "rozsadnych" (w rozumieniu strony przeciwnej)
>argumentow zabraknie obu stronom.

No coz postaram sie przedstawic skutki zmiany domeny - koszty
przedewszystkim:

1. Stracone rejestracje domen w roznych publicznych uslugach
internetowych (niektore platne)
2. Stracone rejestracje domen w niepublicznych serwisach
(przewaznie platne i zagraniczne)
3. Stracone tysiace linkow na innych serwerach na calym swiecie
oraz koniecznosc ponownego zgloszenia setek stron WWW na
kilkudziesieciu przeszukiwarkach, tym samym nalezy oczekiwac
zmniejszenia atrakcyjnosci takiego serwera dla ewentualnych
reklamodawcow.
4. Zlamanie umowy z zagranicznymi partnerami dotyczacych utrzymania
pewnych stron (serwisow) na serwerach (znam kilka takich przypadkow
i zlamanie tych umow spowoduje bardzo powazne straty finansowe) - w
tym przypadku nie jest mozliwe nawet proste zmienienie nazwy
pliku.
5. Klopotliwe (i to bardzo dla niektorych) przejscie na inne adresy
e-mail oraz innych uslug, a przy okazji spamy majace na celu
informacje o zmianach adresow
6. Koszty zwiazane ze zmiana roznego rodzaju drukow i akcesoriow
firmowych (wizytowki, cala papeteria firmowa, druki reklamowe,
katalogi, pieczatki, reklamy w prasie, koszulki, gadzety)
7. Ksiazki adresowe drukowane i niedrukowane zawierajace e-mail,
www oraz inne rodzaju adresy staja sie nieaktualne
8. Dodatkowa praca administratorow i webmasterow przy aktualizacji
linkow, grafik i dokumentow wwww oraz przy pomaganiu klientom
rekonfigurowac oprogramowanie - za ta prace trzeba zaplacic.

Wszystkie powyzsze punkty powoduja, oprocz problemow i zamieszania,
rowniez bezposrednie straty finansowe.
Oczywiscie nie przedstawilem wszystkich konsekwencji oraz nie
rozwinalem tematu - moznaby duzo pisac.

> Jeszcze nie tak dawno (wowczas domen w .pl bylo znacznie mniej)
>glowny argument przeciwko zmianom dotyczyl "dodatkowej pracy dla
>administratorow". Dzis dotyczy "kosztu drukowania wizytowek". I
one
>wszystkie zawsze beda takie... (znaczy te qrgumenty)

Coz troche napisalem przeciwko zmianom, teraz poprosze o argumenty
ktore usprawiedliwia ponoszenia tak wysokich kosztow i prosze ich
nie bagatelizowac.

mgb



To archiwum zostało wygenerowane przez hypermail 2.1.7 : Wed 19 May 2004 - 16:04:26 MET DST