Re: Domeny Internetowe - wstyd???

Autor: Michal Szokolo (msz_at_vr.pl)
Data: Sat 05 Jul 1997 - 04:56:18 MET DST

Jaroslaw Zielinski wrote:

> A ktos przychodzi robic ze mna interes to tez tak powie: "niech pan
> zgadnie - czy ja z fundacji, korporacji czy politechniki?" - i mysli
> sobie: no, niech ma rozrywke umyslowa, no nie?

Jak ktoś przyjdzie robić interes, to 1) z moich stron będzie wiedział,
czy to firma, uniwerek czy melina mafijna, 2) on sam również się
przedstawi. Ale nie musi nosić cały czas znaczka "jestem komercja"
(itp). To samo wyjdzie we właciwym momencie.

> No, coz, ja bym przyjal taka hierarchie zaufania wobec providera:
> 1. net.pl - bardzo dobrze
> 2. com.pl - dobrze
> 3. .pl - srednio
> i tez bym ja doradzal innym.

Proszę bardzo. Twoje prawo mieć taką opinię i ogłaszać ja publicznie.
Niekoniecznie muszę się z nią zgadzać, ale w końcu mamy wolność słowa.
Potępiaj rejestrowanie w .pl do woli! Jak przekonasz tyle osób, że
typowy klient providera będzie kręcił nosem na .pl, przyznam się do
porażki - ale nie wcześniej.

> Dziekuje, dodam to sobie do "zlotej ksiegi cytatow w polskim biznesie
> internetowym".

Jakbym sprzedawał wysyłkowo młotki, może by mnie to bardziej
interesowało. Z drugiej strony, mój serwer - moja sprawa, nikomu nic do
tego.

> A mnie przeszkadza, bo nie mam na zawolanie agencji wywiadowczej, ktora
> bedzie sprawdzala kto jest kto.

Zawsze wydawało mi się, że do tego wystarczy dig/nslookup i przeglądarka
WWW... i nawet krócej to zajmie niż zamówienie detektywa.

> Dlatego podoba mi sie stosowanie domen
> com/edu/org/gov - bo musze wstawic do analizy kilka warunkow a nie
> kilkaset.

Uwaga, zapodaję uproszczoną regułę: if ".pl" then komercja; (przypadkiem
i NASK się załapuje, ale to też nie instytucja charytatywna).

Nie twierdzę, że com/edu/org/gov mi się nie podobają. Nie podoba mi się
jedynie koncept zmuszania do rejestracji w com jeśli można (technicznie)
w .pl i jest tam już spory tłumek. Zaznaczam, *zmuszania* - bo to, że
ktoś mnie będzie uparcie namawiał do takiego podejcia przeszkadza mi
znacznie mniej.

> Nie bede. I jak bede staral sie o domene, to tez w com.pl, moze w
> net.pl, ale tego tak latwo nie dostane.

Jaki jest status prawny Projektu "Winter"? Bo jeśli nie firma, to wrzucą
do priv.pl (bez sensu). Nie będą mieli litości...

> Jaroslaw Zielinski
> http://winter.it.com.pl/ - Wiadomosci Internetowe
>
> PS. A propos "byle ogladal". Jakos tak sie sklada, ze "internauci"
> chodza sobie po serwerach w Stanach a tam co firma, to ma .com. I jak
> trafiaja do polskiej sieci to raczej wpisuja com.pl a nie .pl.

Tośmy na różnych patrzyli...

> Sam
> widzialem. Ja jak slysze "a wiesz Bambo ma serwer" to tez wpisuje
> www.bambo.com.pl - nie ze wzgledow ideologicznych, a z przyzwyczajenia.

W Polsce? Nie warto szukać po adresach, zwykle prędzej będzie przez np.
Infoseeka - bo jak dany Bambo ma serwer w regionalnej domenie typu
dolny.pcim.nazwagminy.pl to ciężko zgadnąć.

--
          //  \/  \\  >>  //==    VR.pl Uslugi Internetowe