Re: Domeny Internetowe - wstyd???

Autor: Jaroslaw Zielinski (jz_at_it.com.pl)
Data: Sat 05 Jul 1997 - 07:11:57 MET DST

Michal Szokolo wrote:

> Jak ktoś przyjdzie robić interes, to 1) z moich stron będzie wiedział,
> czy to firma, uniwerek czy melina mafijna, 2) on sam również się
> przedstawi. Ale nie musi nosić cały czas znaczka "jestem komercja"
> (itp). To samo wyjdzie we właciwym momencie.

Ad. 1. Otrzymujac list z domeny weselichlopcy.pl tez bede to wiedzial?
Ad. 2. Wlasnie o tym pisalem, ze zgadywanki to chyba nie w tym miejscu.

> Proszę bardzo. Twoje prawo mieć taką opinię i ogłaszać ja publicznie.
> Niekoniecznie muszę się z nią zgadzać, ale w końcu mamy wolność słowa.
> Potępiaj rejestrowanie w .pl do woli! Jak przekonasz tyle osób, że
> typowy klient providera będzie kręcił nosem na .pl, przyznam się do
> porażki - ale nie wcześniej.

Sam tego nie zrobie, ale na szczescie osamotniony nie jestem. I jesli
nawet 3/4 prowiderow bedzie przekonywac firmy, ze .pl to cos jak
wizytowka ze zlotymi literami na rozowym tle, to wystarczy.

> Jakbym sprzedawał wysyłkowo młotki, może by mnie to bardziej
> interesowało. Z drugiej strony, mój serwer - moja sprawa, nikomu nic do
> tego.

Zaraz, zaraz, to rozmawiamy juz o vr.pl, o klientach vr.pl czy o
domenach w ogole? Ja nic nie mam do vr.pl - najwyzej on i jego klienci
beda w rubryce "inne" zamiast "komercja". Natomiast chodzi o to by
rozwiazac problem w skali kraju.

> Nie twierdzę, że com/edu/org/gov mi się nie podobają. Nie podoba mi się
> jedynie koncept zmuszania do rejestracji w com jeśli można (technicznie)
> w .pl i jest tam już spory tłumek. Zaznaczam, *zmuszania* - bo to, że
> ktoś mnie będzie uparcie namawiał do takiego podejcia przeszkadza mi
> znacznie mniej.

No to czym sie rozni .pl od com.pl? "Jakoscia" firmy?

> W Polsce? Nie warto szukać po adresach, zwykle prędzej będzie przez np.
> Infoseeka - bo jak dany Bambo ma serwer w regionalnej domenie typu
> dolny.pcim.nazwagminy.pl to ciężko zgadnąć.

I to byl juz pierwszy problem - jakby mialo jakiekolwiek znaczenie, czy
firma jest z Krakowa czy z Warszawy. Na szczescie w tej chwili juz mniej
rejestruje sie w domenach regionalnych, a wiecej w normalnych, zdrowych
funkcjonalnych. Poza tym malo kto jeszcze uzywa Infoseek...

Jaroslaw Zielinski
http://winter.it.com.pl/ - Wiadomosci Internetowe