Re: KOMUNIKAT PSI: Domeny Internetowe w Polsce

Autor: Michal Szokolo (msz_at_vr.pl)
Data: Wed 02 Jul 1997 - 13:30:11 MET DST

Gregory BRZESKI wrote:

> Widac i to coraz wiecej. Ilosc domen funkcyjnych powinno sie poszerzyc i
> ku temu dazy projekt gTLD.

Czemu nie? Jesli na rejestracje w tych domenach beda chetni to jestem za
a nawet nie przeciw.

> Dla przykladu, gdyby rejestrowac wszystko bezposrednio w TLD, firmy o
> podobnych skrotkach, lub identycznych nie mialy by szans posiadac > domeny takiej jaka im odpowiada.

Wrzucenie do *.pl tez tego problemu nie rozwiaze. Zapobiegnie kilku
konfliktom nazw i tyle. X nowych poddomen (u nas) czy gTLD tez da
umiarkowany efekt. Pewne "archetypy" nazw są popularne.

Zreszta taka sama kwestia pojawia sie przy zastrzeganiu sobie nazwy
firmy i nikt nie proponuje, by wymagac od firm dodawania sobie do nazw
specjalnych czlonow odrozniajacych. Problem istnieje od lat i jakos
sobie wszyscy z tym radza...

> Naotmiast wieksza ilosc odmen funkcyjnych daje
> im ta mozliwosc i zadnej firmy z punktu widzenia marketingowego nie
> stawia na uprzywilijowanej pozycji.

Nie do konca, choc moze nieco zmniejszyc czestotliwosc takich problemow.

Panski argument jest - jako odpowiedz na moj post - troche chybiony. Nie
jestem za przymusowym przenoszeniem bezposrednio do .pl, jedynie za
przywroceniem mozliwosci latwej rejestracji. Jesli natomiast ktos czuje
powolanie do poddomeny com.pl czy innej *.pl - to jego sprawa, niech ma
tam.

--
          //  \/  \\  >>  //==    VR.pl Uslugi Internetowe