Re: KOMUNIKAT PSI: Domeny Internetowe w Polsce

Autor: Michal Szokolo (msz_at_vr.pl)
Data: Mon 30 Jun 1997 - 23:54:46 MET DST

Tomasz Kłoczko wrote:

> [...]
> : > dobrze pojetego interesu uzytkownikow" oplaty za rejestracje domeny ulegna
> : > podwyzszeniu.
>
> : O ile wzrost nie jest w skali podobnej do podwyzki za lacza, to nawet
> : nie dziwne - w koncu ceny mieli stale od dluzszego czasu a jakas tam
> : inflacja jest. Bardziej interesujace sa ewentualne zmiany w zasadach.
>
> Jeszcze raz przeczytałem sobie pierwotny komunikat i nadal nie mogę dojść o
> co chodzi.
> Nadal nie widzę *wyraźnie* tematu do dyskusji, czyli wszystko rozwali się o

Tematy są dwa (kolejność zależna od upodobań): ceny (o ile podwyższyć -
czy w ogóle?) oraz zasady i przepisy (komu jakie domeny i dlaczego tak a
nie odwrotnie).

> Bałagan już jest i jakoś ciężko mi sobie wyobrazić sytuację, w której
> znajdzie się odpowiedzialny, który sprawę ureguluje (najlepiej ten kto
> bałagan wprowadził) .. poprzez poprzesuwanie niektórych nazw w inne mijsca
> hierarhii (coby zaistniał porządek) oczywiście nie kosztem klientów.

Trudno mi sobie wyobrazić zrobienie tzw. porządku "nie kosztem
klientów". Przesunięcie "niektórych nazw" to dla właścicieli tychże
zawsze koszt, choćby nowych wizytówek...

> Co najwyżej obecny bałagan zostanie uprawomocniony i zostaną wprowadzone
> "bariery" (finansowe) uniemożliwiające (rzekomo/pozornie) pogłebianie

Co niczego nie rozwiąże... Bo albo cena prohibicyjna, tak że nikt się
nie złamie (i NASK kasy nie dostanie) albo tylko trochę wyższa, na którą
będzie każdą firmę (poza włacicielem polówki na bazarze) stać.

> obecnego bałaganu co w efekcie końcowym da uprawomocnienie stanu shizofrenii
> domenowej. Jako efekt uboczny można się spodziewać ogólnego podwyższenia
> stawek (dla dobra ogółu rzecz jasna).

Rzecz jasna.

> Może ktoś przedstawi jakieś optymistyczne scenariusze ustaleń końcowych na
> tym spotkaniu bo ja to ciemno widzę, a przynajmniej prawdopodobieństwo
> innych możliwych kierunków rozwoju wypadków jest moim zdaniem na granicy
> promila (w sumie).

Trudno o przewidywania, jeśli nie wiadomo prawie nic konkretnego o
tematach, które miały być omawiane, nie wiadomo kto konkretnie będzie
dyskutować itp itd. Właściwie, nie wiadomo nawet jakie to "sygnały"
wywołały całą sprawę.

> Nie czytałem ustaleń jakie zapadły poza granicami naszego kraju, a które
> mogą być podstawą do dyskusji ale nie przypuszczam żeby miały one dopuszczać
> bałagan jaki już u nas istnieje.

Jeśli chodzi o ustalenia Internic/IAHC to idą nawet dalej. Wolna
konkurencja w tworzeniu TLD (tak!)...

> Wiec jeszcze raz .. wszystko zapewne rozbije się o pieniądze (nasze klientów
> pieniądze).

W ten czy inny sposób zawsze gdzieś się dojdzie do kwestii finansowych.

--
          //  \/  \\  >>  //==    VR.pl Uslugi Internetowe