Re: Internetowa Ksiazka Teleadresowa

Autor: Marek Jedlinski (eristic_at_gryzmak.lodz.pdi.net)
Data: Fri 27 Jun 1997 - 22:07:57 MET DST

Robert Maron said this about Re: Internetowa Ksiazka Teleadresowa:

>czesciowym rozwiazaniem jest sendmejl/TS lub qmail - odrzucaja listy
>ze zlym From, ale szybko urosnie liczba spamow z poprawnym, choc
>nieprawdziwym Fromem...
>
>wiec warto o tym gadac, moze ktos w koncu cos rozsadnego wymysli...

Hm... juz wymyslil :) Mam (jak widac) konto w PDi, a to w domenie .net - wiec
dostaje mi sie of amerykanskich (najczesciej) spamerow... W koncu trzy tygodnie
temu pogrzebalem troche w sieci, poczytalem FAQ i manpage i napisalem sobie
prosty a skuteczny filtr do procmaila. Skutecznosc - tak na oko - z 80%, a
kazdy, nastepnbym smieciem, ktoremu uda sie przedostac, skutecznosc rosnie bo
poprawiam filtr :) A z procmaila moze korzystac kazdy, kto ma konto na unixowym
terminalu, niezaleznie od tego, czy czyta poczte na terminalu, czy odbiera przez
POP np. do win95... Myslalem nawet, zeby napisac jakis krotki opis po polsku, na
razie zainteresowanym moge podeslac URLe, w sieci jest mnostwo informacji o
procmailu.

Co prawda piszac moj .procmailrc nie uwzglednilem spamu z Polski, trzeba bedzie
naprawic niedopatrzenie ;)

marek jedlinski

--
Marek Jedliński  (Klucz publiczny PGP/finger)
UŁ, Instytut Anglistyki, tel/fax (42) 366337