Re: Ciekawostki z NASK

Autor: Jarosław Kępkowicz (jkep_at_psyche.cst.tpsa.pl)
Data: Fri 25 Apr 1997 - 03:29:02 MET DST

Wojciech Myszka wrote:

> On 24 Apr 1997, Marek Pokulniewicz wrote:
>
> Ja nie potrafie powiedziec, czemu nie jestesmy podlaczeni do
> europejskiego backbonu. Ja nie potrafie odpowiedziec czemu nie moze byc
> lokalnych bramek TPNET <-> NASK. Nie wiem czemu TPSA moze miec
> polaczenie kablowe do USA a NASK musi miec polaczenie satelitarne.

To sa w gruncie rzeczy bardzo proste pytania: malo kto wie, ze lacza do Stanow sa tansze
niz w Europe jesli chodzi o koszty routingu. Tak jest i trzeba to zaakceptowac. Do tej
pory TP.S.A. nie ma laza europejskiego z tego wlasnie powodu.
Polaczenie z NASK jest ograniczone do 512kb/s na zyczenie NASK i wynika z barku
mozliwosci uzgodnienia rozliczen. Polaczenia skrosne sa z sieci TPnet do Poznania,
Lodzi, Krakowa, Gdanska, Katowic nastepne w drodze... Tak wiec informacje pojawiajace
sie na liscie sa czesto ocno nieaktualne...

> Ale na te pytania nie odpowie nikt z POLIPowiczow...

Moze jednak J.Kepkowicz