Re: Ciekawostki z NASK

Autor: Wojciech Myszka (W.Myszka_at_immt.pwr.wroc.pl)
Data: Fri 25 Apr 1997 - 06:36:25 MET DST

Jaroslaw Kjpkowicz <jkep_at_psyche.cst.tpsa.pl> wrote in article
<336008DE.216C_at_cst.tpsa.pl>...
| To sa w gruncie rzeczy bardzo proste pytania: malo kto wie, ze
| lacza do Stanow sa tansze niz w Europe jesli chodzi o koszty
| routingu. Tak jest i trzeba to
  ===
  I co z tego, ze JA to wiem. A czemu tak jest?
  ===
| zaakceptowac. Do tej pory TP.S.A. nie ma laza europejskiego z tego
| wlasnie
  ===
  Nooo... mozna sie jeszcze przeniesc do USiech... To wpuscie tu
Sprinta, MCI czy innego Digexa, niech zrobia zeby bylo taniej, ja nie
mam nic na przeciw?
  ===
| powodu. Polaczenie z NASK jest ograniczone do 512kb/s na zyczenie
| NASK i wynika z barku mozliwosci uzgodnienia rozliczen.
  ===
  To jak WY sie rozliczacie? NASK "kupuje" (dzierzawi ???) od TPSA
lacza momiedzy MANami. Jest tak? I placi za nie? No, bo moze nie
placi? Pozniej tymi kosztami obciaza MANy, czy tak? Mam kolejne
pytanie jak sie ma kwota brana przez TPSA od NASK za lacze
Wroclaw <-> Lodz w stosunku do kwoty branej za to same lacze od
wroclawskiego MANu? Ja moge zadac dziesiatki takich pytan...
I Jarku, odpowiesz na nie?
  ===
| Polaczenia skrosne sa z sieci TPnet do Poznania, Lodzi, Krakowa,
| Gdanska, Katowic nastepne w drodze... tak wiec informacje
| pojawiajace sie na liscie sa czesto mocno nieaktualne...
  ===
  Wybacz, a jakie maja one byc? Popatrz na osoby, ktore zabraly glos
w tej dyskusji: drobni administratorzy sieci lokalnych (mam nadzieje,
ze nikt nie poczul sie obrazony) w najlepszym razie... Co my mamy
wiedziec? Kto nam wyjasni problemy
techniczne/formalno-prawne/finansowe utrudniajace powstanie bramek
wszedzie gdzie jest to technicznie mozliwe? We Wroclawiu,w centrali
TPSA stoja na kupie: urzadzenia telekomunikacyjne TPSA, brzegowy
router NASKu i brzegowy router WASKu. Ja mam tam isc i spiac je
kabelkiem?
  ===
| Moze jednak J.Kepkowicz
  ===