Re: Re4: Jak ominoć opłaty za teleon

Autor: Antek Sawicki (tenox_at_waw.ids.edu.pl)
Data: Wed 26 Mar 1997 - 00:35:16 MET

On 25 Mar 1997, Jaroslaw Strzalkowski wrote:

> Nie. Myślę że już za parę lat będzie to jedynie ciekawostka - po
> prostu istniejące mechanizmy sieciowe są niedostosowane do nowej
> sytuacji - zamiast się oburzać, gromić, wymagać od telepsy ucinania
> telefonów spamiarzom, itp. po prostu trzeba stworzyć nowe, lepsze
> mechanizmy. Myślę że to naprawdę kwestia tylko paru lat.
Owszem - dlatego napisalem ze bedzie to tylko ciekawostka historyczna :))

Wg. mnie wystarczylo by wprowadzic ,,sieciowe prawo jazdy'' - zeczywistosci
dokument nie musial znaczyc by nic - za to musial by byc przyznawany po
zdaniu jakiegos egzaminu i przejsciu ,,okresu probnego'', musial by byc nie
podrabialny - jego znaczenie zas to kwestja indywidualnego wyboru - to czy
chcesz ,,zadawac sie' (np rozmawiac) z osoba niemajaca czegos takiego
to twoja prywatna decyzja - niemusisz ale mozesz. Jesli wiekszosc osob
ignorowala by osoby nieposiadajace czegos takiego to byly by szanse na jakis
pozadek -a przynajmniej unikniecia zdan (i tu przepraszam jezeli kogos
urazilem wczesniej) ,,a ci stamtad to sa glupi - a stamtad to lamerzy sami''.
Lokacja nie miala by znaczenia. Interpretacja byla by indywidualna.
Niebylo by to przymusowe. - Zadnych wad.

Oczywiscie zapewne wejda jakies wieksze restrykcje - priorytety pakietow
IP... dokladny source adres... - ale takie cos mozna by stwozyc bardzo latwo
juz teraz (im pozniej tym gozej) i to bez zadnych kosztow, strat, czy opracji
softwareowo/hardwareowych.

Takie cos jest bardzo dobze sprawdzone w zyciu codziennym - ze zwyklimi
prawami jazdy - niech kazdy pomysli co by sie stalo gdyby niezliczone rzesze
ludzi bez zadnego doswiadczenia i umiejetnosci - ani bez znajomosci ociupiny
przepisow - wyjechalo by sportowymi wozami na ulice... - a to w tej chwili
dzieje sie w polskim ip...

Pozdrowienia - Antek Sawicki (tenox)

---
* Win95 is an operating system, which operates a user, and not a computer... *
     <-- For personal info get URL: http://www2.waw.ids.edu.pl/~tenox -->