Re: Polska AltaVista, indeksowanie, bylo: Jeszcze jedno pytanko

Autor: Grzegorz Szyszlo (znik_at_avalon.wbc.lublin.pl)
Data: Fri 21 Feb 1997 - 09:09:48 MET

Jarek Lis <lis_at_ict.pwr.wroc.pl> wrote:

>Czy wy przypadkiem nie przesadzacie? Wystawiacie server, ktorego zawartosc
>kazdy moze obejrzec, moze sobie dowolnie zapamietac co ciekawego u Was
>spotkal, umiescic u siebie linki do waszego servera [ba - na waszym
>serverze na pewno sa dziesiatki takich "inne ciekawe www"], a jak
>to robi hurtem Altavista, to sie wam nie podoba.
>
>Gdzie tu logika?
>
>Jaroslaw Lis

Nie wiem o co ty wlasciwie masz pretensje. Ja sobie ustawilem robots.txt ,
ale inni webadmini nawet nie zdaja sobie sprawy ze cos takiego nalezy
wogole ustawiac.

Chodzi o to, zeby sie zabezpieczyc przed szumem informacyjnym. Tzn, jesli
ja zadaje pytanie przeszukiwarce, to zebym uzyskal kilka, konkretnych
odpowiedzi
a nie mase informacji wtornej. Podac ci przyklad ? Na jakims WWW jest
dostepne archiwum jednej z list dyskusyjnych, a np. ja duzo na dana liste
pisze.
Ide do takiej altavisty. wpisuje swoj www (mam go w swojej sygnaturce).
I co dostaje ? ano dostaje 50 tysiecy roznych dokumentow. A ja chcialem
tylko sprawdzic co serwer mi odpowie na moje imie, i nazwisko. Dlaczego
tak sie dzieje ? dlatego bo admin nie mial zielonego pojecia ze istnieje
jakis robots.txt , i nie zostal w zaden sposob poinformowany ze jakis
robot go nawiedzil.

No to tyle wyjasnienia. Ma sens to co napisalem ?