Re: Polska AltaVista, indeksowanie, bylo: Jeszcze jedno pytanko

Autor: Pawel Kaminski (pawelk_at_waw.pdi.net)
Data: Fri 21 Feb 1997 - 14:44:08 MET

Grzegorz Szyszlo <znik_at_avalon.wbc.lublin.pl> wrote:
: Jarek Lis <lis_at_ict.pwr.wroc.pl> wrote:

: >Czy wy przypadkiem nie przesadzacie? Wystawiacie server, ktorego zawartosc
: >kazdy moze obejrzec, moze sobie dowolnie zapamietac co ciekawego u Was
: >spotkal, umiescic u siebie linki do waszego servera [ba - na waszym
: >serverze na pewno sa dziesiatki takich "inne ciekawe www"], a jak
: >to robi hurtem Altavista, to sie wam nie podoba.
: >
: >Gdzie tu logika?
: >
: >Jaroslaw Lis

: Nie wiem o co ty wlasciwie masz pretensje. Ja sobie ustawilem robots.txt ,
: ale inni webadmini nawet nie zdaja sobie sprawy ze cos takiego nalezy
: wogole ustawiac.

: Chodzi o to, zeby sie zabezpieczyc przed szumem informacyjnym. Tzn, jesli
: ja zadaje pytanie przeszukiwarce, to zebym uzyskal kilka, konkretnych
: odpowiedzi
: a nie mase informacji wtornej. Podac ci przyklad ? Na jakims WWW jest
: dostepne archiwum jednej z list dyskusyjnych, a np. ja duzo na dana liste
: pisze.
: Ide do takiej altavisty. wpisuje swoj www (mam go w swojej sygnaturce).
: I co dostaje ? ano dostaje 50 tysiecy roznych dokumentow. A ja chcialem
: tylko sprawdzic co serwer mi odpowie na moje imie, i nazwisko. Dlaczego
: tak sie dzieje ? dlatego bo admin nie mial zielonego pojecia ze istnieje
: jakis robots.txt , i nie zostal w zaden sposob poinformowany ze jakis
: robot go nawiedzil.
Hehheehh zauwazylem ten sam efekt pd altavista.tpnet.pl i nie wime
skad to sie bierze w kazdym razie takie cos nie pojawia sie przy
korzystaniu z altavista.telia.com hmmm moze dlatego ze w TPNET
nie ma mozliwosci ustawienia zeby szukal tylko w WwW chociaz dziwne ???

: No to tyle wyjasnienia. Ma sens to co napisalem ?

: --
: /=====\__/=====/ http://avalon.wbc.lublin.pl/~znik |
: | Grzegorz Szyszlo mailto:ZNIK_at_avalon.wbc.lublin.pl |
: polecam http://www.agh.edu.pl/ogonki/ mime.html

== Pawel Kaminski    e-mail : pawelk_at_waw.pdi.net     CB-RADIO 27.150Mhz ==
==                   netwizards_at_usa.net  robbo_at_irc.pl                   ==
==         http://robbo.irc.pl/robbo.html,  IRC #polska ROBBO           ==
==     Certified SCO Unix Administrator,   Guardian 90 Administrator    ==
== http://robbo.irc.pl/  - 300 URLi - ludzie, zdjecia, info, imprezy    ==