Re: Polska AltaVista, indeksowanie, bylo: Jeszcze jedno pytanko

Autor: Jarek Lis (lis_at_ict.pwr.wroc.pl)
Data: Fri 21 Feb 1997 - 16:36:57 MET

In pl.listserv.polip Grzegorz Szyszlo <znik_at_avalon.wbc.lublin.pl> wrote:
: Jarek Lis <lis_at_ict.pwr.wroc.pl> wrote:
: >Czy wy przypadkiem nie przesadzacie? Wystawiacie server, ktorego zawartosc
: >kazdy moze obejrzec, [...] a jak
: >to robi hurtem Altavista, to sie wam nie podoba.
: >
: Podac ci przyklad ? Na jakims WWW jest dostepne archiwum jednej z list
: dyskusyjnych, a np. ja duzo na dana liste pisze.
: Ide do takiej altavisty. wpisuje swoj www (mam go w swojej sygnaturce).
: I co dostaje ? ano dostaje 50 tysiecy roznych dokumentow. A ja chcialem
: tylko sprawdzic co serwer mi odpowie na moje imie, i nazwisko. Dlaczego
: tak sie dzieje ? dlatego bo admin nie mial zielonego pojecia ze istnieje
: jakis robots.txt , i nie zostal w zaden sposob poinformowany ze jakis
: robot go nawiedzil.
: No to tyle wyjasnienia. Ma sens to co napisalem ?

Niezbyt. Czy to archiwum powinno byc indeksowane czy nie? Jak bede chial
sie czegos dowiedziec o "modem+trailblaser", to moga mi pomoc takze listy
z tego archiwum z opiniami i problemami uzytkownikow.

A jesli chciales sie po prostu dowiedziec ile jest po swiecie porozrzucanych
odwolan do Twojej strony - to sie dowiedziales. Jest tego sporo, bo co ktos
spojrzy do archiwum to zobaczy twoja sygnaturke.

A jesli cie interesuja rzeczywiste linki do ciebie, to moze powinienes
szukac "href near [www]" ?

Jaroslaw Lis

| lis_at_ict.pwr.wroc.pl | Institute of Engineering Cybernetics |
| tel 48-71-202636 | Technical University of Wroclaw, Poland |
| fax 48-71-203408 or 517398 | |