Re: Wolnosc i demokracja w sieci

Autor: Jaroslaw Rafa (RAJ_at_inf.wsp.krakow.pl)
Data: Thu 20 Feb 1997 - 19:35:31 MET

Dnia 20 Feb 97 o godz. 19:18, Tomasz R. Surmacz napisal(a):

> To napisz do Richa Saltza, ktory jest autorem serwera INND, by w
> standardowej konfiguracji umiescil wszystkie te tekstu (cyberspam itd),
> jakie wymienilem. O dziwo jakos ich tam nie ma.
A kiedy on pisakl pierwsza wersje INND, to byly juz te wszystkie bincancele
itp.?

> Pretensje --> Rich Salz oraz RFC1036, RFC977 i inne zwiazane z usenet news.
Nie wierze, zeby w RFC cos pisali o cancelbotach... Ale jak bede mial chwile
czasu to sprawdze...

> Poczytaj prosze news.admin.net-abuse.usenet (jest tam kilka FAQ) zanim
> zaczniesz wypowiadac sie w kwestiach technicznych, ok?
Tomku, wlasnie "pies pogrzebany" jest w tym, ze Ty (i inni zwolennicy
kasowania spamow) usiluja to sprowadzic do kwestii li tylko technicznej.
Dla mnie jest to sprawa etyki, wzajemnego poszanowania, wzajemnej uczciwosci.
Ty uparcie zdajesz sie ignorowac te strone zagadnienia. Dlatego napisalem
pare listow temu o "technokratycznym" podejsciu polskich administratorow.

> Poza tym, jak juz napisalem 2 razy i powtarzam 3:
> Mozesz sobie zazyczyc, by komunikaty kasujace spamy W OGOLE DO TWOJEGO
> SYSTEMU NIE DOCIERALY. Czy to az tak trudno pojac?
A "czy az tak trudno pojac" to, co ja napisalem w swoim liscie? Ze DOMYSLNIE
NIE POWINNY one docierac, bez koniecznosci zadnej akcji z mojej strony? Ja
powinienem byc zmuszony do zrobienia czegos dopiero wtedy, gdy bede CHCIAL,
zeby te cancele do mnie DOCIERALY.

> Nie bedziesz mial
> zadnego szumu informacyjnego. Tylko tresciwe reklamy. Bedziesz je mogl
> czytac sobie do woli.
Czy ty aby zbytnio nie demonizujesz tych reklam?
Nasuwa mi sie analogia z tym, jak to podczas slawetnej sprawy "cennika NASKU"
prof. Hofmokl zrobil sobie z WWW "straszaka", ktorym straszyl ludzi mowiac,
jak to WWW stwarza grozbe zadlawienia sieci i zabiera pasmo dla wlasciwych
(tzn. naukowych) jej zastosowan, a w zwiazku z tym trzeba koniecznie
ograniczyc ruch. Twoje (i innych zwolennikow kasowania spamow) wypowiedzi na
temat tychze spamow wygladaja mi bardzo podobnie - Wy takiego "straszaka"
zrobiliscie sobie z tych reklam wlasnie.

> Porozmawiaj ze swoim adminem i podziel sie z nami
> potem wiedza co on na to.
Jeszcze schizofrenikiem (czy jak to sie tam nazywa...) nie jestem, zeby sam ze
soba rozmawiac. Jak bede stawial serwer news (a bede stwial zdaje sie juz
niedlugo) to nie bedzie przyjmowal canceli.
Ale to nie zmienia faktu, ze chodzi mi "o zasade"...

A tak przy okazji: czy raczysz Tomku wreszcie jakos odpowiedziec na moja
propozycje nowego tekstu dla cancelbota? Nawet jezeli mialaby to byc
odpowiedz, zebym sobie ten tekst wsadzil ..., to jest to lepsze niz
milczenie. Przynajmniej sytuacja jest jasna.
Pozdrowienia,
   Jaroslaw Rafa
   raj_at_inf.wsp.krakow.pl