Usluga internetowa, czy nie? I inne..

Autor: Piotr Skulski (sqlasek_at_snack.p.lodz.pl)
Data: Thu 20 Feb 1997 - 17:27:16 MET

Wojciech Myszka wrote:
> (...)
> ---
> A zagladales na pl.ogloszenia.rozne ? Tak takich komercyjnych ogloszen
> od jasnego pioruna i jakos nikt nie pyskuje (i nie kasuje??? - no bo
> skoro sa)..

Owszem, moje skasowano... razem z pozostalymi piecioma grupami. ;-))))

> Ja nawet nie wiem, na czym polega "internetowosc" uslugi oferowanej
> przez "Sqloaska". Pieniadze trzeba placic "normalnie", o programach na
> jego stronach niewiele mozna sie dowiedziec, sciagac trzeba ze swiata
> (chyba nawet nie sa podane blizsze mirrory).

Uff, wolami trzeba. Chocby na tym, ze:

1) jest to pierwsze miejsce w Polsce, gdzie naprawde mozna towar zamowic
towar, zaplacic za niego karta kredytowa (nie tylko VISA, ale np. PBK
Twoj Styl) i dostac go do domu - a wszystko po sieci.

2) jest to jedyne miejsce, gdzie klienci providera X (na razie jeden sie
odwazyl podpisac ze mna umowe) nawet nie musza miec karty, nie musza
uzywac PGP, po prostu zamawiaja licencje albo program i dostaja. A
naleznosc zaplaca wraz z rachunkiem za dostep do internetu.

Wydaje mi sie, ze bardziej internetowej uslugi w tej dziedzinie jeszcze
nie wymyslono. Uprzejmie prosze o sprostowanie, jezeli sie nie myle.

A mirrorow nie ma, bo zaczalem od tego, czego nie ma w ogole - od
rozliczen. A archiwa shareware to stadami sa na sieci.

> A i tak w opisie POLIPa jest napisane jak wol ze ogloszen sie nie
> dopuszcza.
>
> Ja rozumiem, ze jak na drzwiach jest napisane ze nie dopuszcza sie
> handlu obnosnego to sie nie dopuszcza, tak? Chyba ze interpretujemy
> rozszerzajaco - "niby jest napisane, ale: taki napis nie ma zadnej mocy
> prawnej po pierwsze, a po drugie nikt nie stoi na strazy tego prawa..."
>
> No to jak sie wreszcie ktos pojawil i "stanal na strazy" i zabronil - to
> jest wrzask.

Pomylka. "Charter" POLIPa wyraznie dotyczy poczty. Grupa newsowa jest
tylko sprzezona. A moja reklama szla newsami, ktore - jak tu wyraznie
powiedziano - sa czym innym niz poczta.

(...)
> Na koniec prosilbym o przyklady akceptowalnego wykorzystania newsow (czy
> grup pl.*) - ale nie w postaci dlugich opracowan tylko wyenumerowanych
> przykladow...
>
> Czekajac na powazna dyskusje
> Wojtek

Zgadzam sie, z jednym ale. Wyspecyfikowanie 'akceptowalnych' zastosowan
newsow jest lekko bez sensu, i co gorsza na odwrot (znowu!) niz reszta
swiata. Sugerowalbym raczej wyspecyfikowac (ale precyzyjnie!) jak
najwiecej przypadkow _nieakceptowalnych_, a potem stwierdzic np. "...i
inne podobne. W razie watpliwosci ocena nalezy do administratora domeny
z ktorej pochodzi przesylka.". Zapewni to - kosztem trudniejszego
rozstrzygania sporow - bardzo wazna _spojnosc_ miedzy lokalnym
regulaminem uzytkowania sieci, a specyfikacja.

Pozdrawiam,

--
Piotr "SQLasek" Skulski           http://snack.p.lodz.pl/~sqlasek
                                   mailto:sqlasek_at_snack.p.lodz.pl