Re: O kasowaniu spamow jeszcze

Autor: Aneta Baran (baran_at_afsmail.cern.ch)
Data: Tue 18 Feb 1997 - 10:41:58 MET

Piotr Skulski <sqlasek_at_snack.p.lodz.pl> wrote:
> Wszelka ingerencja w cudza poczte, jej kasowanie i blokowanie jest
> uwazana za naduzycie sieci w co najmniej takim samym stopniu jak spam.
> Jezeli rzeczywiscie p. Surmacz lub ktos inny (do dzis nie wiem kto, bo
> nikt sie nie przyznal) eksploatuje program ingerujacy w poczte
> uzytkownikow internetu, to jest to zlamanie wszelkich zasad. To, ze robi
> to ktos na stanowisku administratora, jest podwojnie karygodne.
Cancelbot Tomka nie ingeruje w _pocztę_ (skądinąd cóż to za pomysł...),
tylko kasuje spamy pojawiające się na _newsach_.Newsy != poczta.
To, że niektóre grupy newsowe są sprzężone z listami e-mailowymi nie znaczy,
że kasuje się _pocztę_. Z prywatnej skrzynki pocztowej żadna cancel message
nie wytnie maila.

> Niechby taki administrator najpierw zadbal o to, zeby z jego systemu nie
> dokonywano naduzyc sieci, a potem dopiero bral sie za reszte swiata. A
To ja poproszę o jakiś przykład nadużyć sieci z Tomkowego systemu...

> Acha, czy jest jeszcze na liscie p. Janusz A. Urbanowicz? Czekam ciagle
> na Panska odpowiedz i liste osob, z ktorymi nie wolno mi dyskutowac ze
> wzgledu na ich zaslugi dla sieci.
Dyskutować wolno z każdym. Tym niemniej, do dyskusji warto być
przygotowanym, inaczej przestaje ona mieć sens.

Pozdrowienia, Aneta

--
  Aneta.Baran_at_cern.ch  |  CERN-CN RD45  |  http://www.ifj.edu.pl/~aneta/
       Anything is good and useful if it's made of chocolate.