Re: Prawo i piesc - zaduma na przykladzie internetu

Autor: Jaroslaw Lis (lis_at_ict.pwr.wroc.pl)
Data: Mon 17 Feb 1997 - 00:03:19 MET

On 17 Feb 97 07:44:01 GMT, sqlasek_at_snack.p.lodz.pl (Piotr Skulski)
wrote:
>Slowo o moim podejsciu do komercji: zauwaz, ze moje wypowiedzi na ten
>temat sa caly czas pytaniami. Dopominam sie od ludzi, ktorzy twierdza,
>ze wiedza jak powinno byc, zeby podali jasne kryteria. Tak dlugo, jak
>dlugo odpowiedz brzmi 'nie ma definicji, liczy sie wlasne zdanie' tak
>dlugo moje zdanie jest rownie dobre jak drugich.

Moja prywatna opinie znasz: jak mi przyslesz list z reklama, i sie
okaze nieinteresujacy, to jesli gdzies na poczatku bedzie zawieral
informacje ze to pierwszy i ostatni, chyba ze poprosze o nastepne, to
masz spore szanse ze go po prostu skasuje. Ale jak bede w zlym humorze
- bo np. dostalem dzis tylko 100 takich listow - to licz sie z tym ze
podejme srodki odwetowe. A juz prawie na pewno podejme jak sie okaze
ze zostalem zapisany na liste dystrybucyjna, a wypisany zostane jak
poprosze :-)

Innymi slowy - jak bedziesz mi przysylal niepotrzebna poczte, to licz
sie z tym ze ja tobie tez bede przysylal - oko za oko.

A z newsami ... powiedzmy ze ogloszen nie na temat nie akceptuje w
ogole, a ogloszenia w temacie dopuszczam poki jest ich ponizej 10% - a
tego wkrotce nie da sie zapewnic.
Czy bede reagowal .... moze nie, wypadalo by innych zapytac czy
przypadkiem nie chca. Moze zaproponuje utworzenie osobnej moderowanej
grupy. Ale wolalbym zeby to inni zaproponowali utworzenie osobnej
niemoderowanej grupy z jawnym stwierdzeniem "tu mozna sie ogloszac, a
nie na grupie pierwotnej".

A powiedzmy sobie, ze Internet od samego poczatku byl 'niekomercyjny',
i reklamy na newsach byly zabronione przez znacznie silniejsze niz
tylko 'umowa spoleczna' prawa.
Tylko ze te zasady stracily mocno na aktualnosci. Ale wypadalo by
uznac - na JUZ istniejacych grupach uzytkownicy zgodzili sie na brak
reklam.

J.