Re: Prawo i piesc - zaduma na przykladzie internetu

Autor: Piotr Skulski (sqlasek_at_snack.p.lodz.pl)
Data: Mon 17 Feb 1997 - 07:51:30 MET

Jaroslaw Lis wrote:
(...)
> Hm, kasowanie cudzych listow i newsy pominmy chwilowo, ale czy nie
> uwazasz ze normalny czytelnik nie stosuje takich metod, chyba ZE KTOS
> GO MOCNO DO TEGO SPROWOKUJE ?

Zasada jest ta sama, czy je pominiemy, czy nie. Jak sie cos nie spooba,
to w morde.

> A tak przewidujac przyszlosc - na jakie represje pozwalasz w stosunku
> do osob naduzywajacych twojego mailboxa? A newsow?

Na takie, jakie bedzie zawieral regulamin _mojego_ providera (patrz obok
moja odpowiedz Marcinowi Debowskiemu).

> [...]
> www.vix.com? Za dlugie bylo, czy tez niezbyt pasuje:
>
> Q. Where can I advertise?
>
> You can advertise on anything you own - your own Web site, any mailing
> lists you run (as long as people sign up voluntarily - note that much
> spam amounts to mailing lists people are signed up to without being
> asked), any newsgroups that belong wholly to you. You can't advertise
> on other people's mailing lists without their permission, on public
> newsgroups (by and large), or using other people's e-mail boxes, any
> more than you can put a billboard up in somebody's front lawn.

Z obu. W pierwszej kolejnosci przerobilem rzeczy bardziej uporzadkowane
i przezntowane przez autora jako bardziej reprezentatywne. Jednoczesnie
wyslalem do niego zapytanie dokladnie o te sprzecznosc. Odpowiedzi na
razie nie dostalem.

Slowo o moim podejsciu do komercji: zauwaz, ze moje wypowiedzi na ten
temat sa caly czas pytaniami. Dopominam sie od ludzi, ktorzy twierdza,
ze wiedza jak powinno byc, zeby podali jasne kryteria. Tak dlugo, jak
dlugo odpowiedz brzmi 'nie ma definicji, liczy sie wlasne zdanie' tak
dlugo moje zdanie jest rownie dobre jak drugich.

*****Jezeli uda sie doprowadzic do stworzenia wspolnych zasad i te
zasady stanowczo wylacza dzialalnosc komercyjna - ze wzgledu na tresc
przesylek - to ja sie podporzadkuje. A nastepnego dnia zaczne nawolywac
do zmiany zasad. ***********

Bo dwie najwazniejsze sprawy to zeby istnialy w danej chwili jasne
zasady, obowiazujace wszystkich, oraz zeby byl mechanizm pozwalajacy te
zasady modyfikowac w miare jak sie deaktualizuja.

Wiecej na temat zasad w mojej odpowiedzi Marcinowi.

Pozdrawiam, Piotr Skulski

--
Piotr "SQLasek" Skulski           http://snack.p.lodz.pl/~sqlasek
                                   mailto:sqlasek_at_snack.p.lodz.pl