Re: Prawo i piesc - zaduma na przykladzie internetu

Autor: Grzegorz Szyszlo (znik_at_avalon.wbc.lublin.pl)
Data: Mon 17 Feb 1997 - 09:18:48 MET

zeton_at_waw.pdi.net (Tomasz Leszczynski) wrote:

>Pisanie obelzywych listow czy blokowanie skrzynek pocztowych
>(obojetnie w jaki sposob) to wykroczenie przeciwko netykiecie.

Pisanie obelzywych listow, owszem. zas blokowanie poczty lub blokada
innych uslug sieciowych moze byc wlasnie wynikiem wykroczenia przeciwko
netykiecie. Lecz za takie blokady odpowiada juz admin konkretnego hosta.
Jesli nie mozna sie dogadac z adminem, blokujemy caly host do momentu
az admin nauczy sie stosowac zasady netykiety.

>bombing nie polega jendak na tym (tak ja to rozumiem) na zablokowaniu
>skrzynki spamera przez JEDNEGO obrazonego ale przez WIELU. To ich
>podjeta bez wspolnego porozumienia decyzja odeslania spamu powoduje
>powstanie efektu mail-bombingu. I tu nie ma moim zdaniem nic
>zdroznego.

zgadzam sie w 100% . problemem jest to, ze czesto podawane sa falszywe
adresy, zas podany jest tylko fax/tel . Jak to jest w polsce,
to taki fax mozna po prostu "wyrolowac" :))) trzeba wlozyc kartke
lub dwie, zakleic w kolko, zrobic na niej kilka cienkich kresek na calej
dlugosci, zadzwonic do delikwenta i go potrzymac. fax roluje do skutku,
az sie papier skonczy :))))))))))))))))))))))))))
tylko za takie dzialanie trzeba conieco zaplacic tele psu. jak za granica,
to oczywiscie kompletnie sie nie oplaca.
jak ktos poda w spamie prawdziwa strone www, to czesto ma gdzies w poblizu
prawdziwy email, ale nie zawsze tak jest.

>Nikt nie podejmuje odgornie inicjatywy zasypania cudzego serwera
>tonami smieci a jesli to robi to rzeczywiscie jest BARDZO nie w
>porzadku. Tu sie zgadzamy.

Ja zawsze wysylam tylko jednak kopie listu. no coz, "odpowiedzialem
na ankiete", chocby na samym poczatku znalazlo sie tylko jedno moje
zdanie "dziekuje, nie jestem zainteresowany". Jak odpowie wiecej osob,
to taki delikwent zostanie zasypany gora smiecia :)))) ale temu juz sam sobie
jest winien.