Re: O kasowaniu spamow jeszcze

Autor: Wojciech Myszka (W.Myszka_at_immt.pwr.wroc.pl)
Data: Sun 16 Feb 1997 - 20:19:17 MET

Jaroslaw Rafa <RAJ_at_inf.wsp.krakow.pl> wrote in article
<6625268172E_at_inf.wsp.krakow.pl>...
| Skoro juz musicie kasowac spamy (z czym ja sie osobiscie nadal nie
zgadzam),
    [...]
    Dyskusja ciagle nie gasnie, a wlasciwie to nie mozna zobaczyc w
    niej juz nic nowego.... No, moze pojawiaja sie niezrozumiale dla
    mnie glosy o kasowaniu listow!?!? Wydaje mi sie, ze nikt o tym
    nic nie mowil.

    Wydaje mi sie, ze warto jednak aby wszyscy zwolennicy spamu (czy,
    moze, precyzyjniej mowiac przeciwnicy jakiejkolwiek ingerencji
    w to co sie na newsach pojawia) przesledzili sobie zawartosc
    grupy news.net-abuse.announce. Chyba warto, bardzo to ciekawa i
    pozyteczna lektura sprawozdan innych szeryfow.

    Ja tez (jakies pol roku temu, z okazji postingow niejakiego P.
    K... na temat firmy W...) wyrazilem swoja watpliwosc na temat
    koniecznosci kasowania czegokolwiek na newsach. Dzis juz mam ich
    coraz mniej:
    - nieomal po kazdym napisaniu czegokolwiek na grupe
      angielskojezyczna w odpowiedzi pojawiaja sie jakies glupie
      propozycje,
    - coraz czesciej czytajac atykuly istotne zauwazam
      _celowo_bledne_ adresy autorow - zeby takich listow nie
      otrzymywac,
    - coraz czesciej widze tez brak mocy przerobowych owych
      "szeryfow" i czasami tylko ogloszenia (ostatnio nosniki CD-R)
      ale czasami i innego rodzaju (w kazdym razie takie bardziej
      seksualne) pojawiaja sie tu i owdzie.

    I o ile w dalszym ciagu jestem umiarkowanym zwolennikiem
    ingerencji - coraz bardziej jestem przeciwnikiem takiego
    smiecia. Poniewaz nie bardzo moge wplynac na wysylajacych je -
    GODZE sie na kasowanie spamu - nie jako na mniejsze zlo tylko
jako
    na optymalne dzialanie.

    Wydaje mi sie, ze propozycja Jarka Lisa, zeby w glosowaniu nad
    powstaniem listy umiescic pytania czy maja byc tam kasowane
    spamy, wydaje sie byc sensowna, choc komplikowac bedzie
    dzialanie cancelbotow - bo skasowane artykuly beda musialy juz
    do tej jednej grupy z nowym Message-Id wstawiac... Przychodzi mi
    tez do glowy mysl zeby zrobic taka "liste dyskusyjna" na ktora
mogli
    by sie zapisac wszyscy zwolennicy czytania spamu i codziennie
    dostawali swoja porcje "pozywienia"... (Moze to sie da latwo
    zrobic???)

    A w sprawie wysylania listow informujacych o skasowaniu spamu...
    Mam watpliwosci czy to ma sens. Wzmiankowany juz Pan K... robil
    niezaleznie od listow ktore otrzymywal. Jemu podobni postapia
    identycznie. Jezeli ktos zechce wyslac tekst "offensive" i tak
sie
    ukryje za zlym adresem. Pozostaje waska grupka ludzi ktorzy
jeszcze
    nie zdazyli piec minut poczytac grup newsowych, ani netykiety,
ani
    nie rozumieja do czego to jest - i juz widza potencjalna
klientele
    i chca cos zareklamowac, albo o czyms poinformowac.

   Mamy grupy pl.ogloszenia.rozne (bo jak rozumiem ...kupie i
   ....sprzedam maja pomagac osobom indywidualnym) - zgodzmy sie ze
tam
   beda sie pojawiac ogloszenia firm komercyjnych, albo zrobmy grupe
   tylko do tego. Albo niech jakas organizacja komercyjna zalozy
"liste
   dyskusyjna" gdzie beda wysylane wszystki ogloszenia o charakterze
   komercyjnym. Mozna zrobic piekne archiwum dostepne wia WWW. Mozna
   brac za te ogloszenia pieniadze! Wszyscy beda szczesliwi.

   Pozdrowienia
   Wojtek

   PS Dla tych, ktorzy nie wierza ze ludzie wysylajacy sensowne
   informacje bronia sie przed "bulk e-mailerami" cytat:

-------

[...]