Re: Jak NASK liczy ruch w sieci?

Autor: Andrzej Bursztynski (and_at_andy.pse.pl)
Data: Tue 11 Feb 1997 - 11:16:35 MET

In article <3.0.1.32.19970210153246.0072203c_at_ikp.atm.com.pl>, Dariusz Wichniewicz wrote:
>Mam pytanie do tych, ktorzy od NASKu dostajš faktury z oplatami za ruch w
>sieci:
>1. Czy NASK zdradzil komus tajemnice sposobu zbierania danych o ruchu?
Nie.

>2. Czy ktokolwiek zostal poinformowany (w dowolnej formie) o tym, ze NASK
>obciaza swoich abonentow za ruch, ktory NIE DOTARL DO SIECI ABONENTA i
>odbija sie gdzies pomiedzy NASKiem a swiatem?
Pośrednio tylko - dostaliśmy pismo (i wiem że podobnej treści dostali
też inni "abonenci") że w IV kwartale suma ruchu wychodzacąego od nas
była większa niż wchodzącego plus dość dziwne sugestie że powodem tego
jest "złe" użytkowanie News.

>3. Czy - jesli informacja z punktu 2 jest prawdziwa - abonent powinien czuc
>sie oszukany?
Sądze, że tak. NASK do dziś mimo próśb naszych nie dostarczył dokładnych
wyliczeń ruchu, tylko symaryczne tzn. rozbicie na ruch zagraniczny, krajowy
i lokalny za cały miesiąc. Natomiast odnoszę wrażenie że sumy te są
mniej więcej losowe z tzw. współczynnikiem prezesa.
>4. Jesli zaplaciliscie tak wyliczona fakture - czy nie sadzicie, ze
>pieniadze te powinny zostac przez NASK zwrocone?
Od lipca 1996 nie zapłaciliśmy żadnej faktury NASK, od października trwa
procedura wyjaśniania zasadności faktur.

>.
>Punkt 2 jest prawdziwy. Dla zainteresowanych - jesli NASK wykazal wam, ze
>ruch lokalny wynosil 0, oznacza to, ze suma ruchu Swiat-NASK i Polska-NASK
>(adresowanego od i do abonenta) byla wieksza od ruchu zmierzonego na laczu
>abonenta. Czyli - faktura obejmuje ruch wiekszy, niz przeszedl przez Wasze
>lacze.
Mamy dokładnie to samo. W listopadzie i grudniu mamy wykazane
na załączniku ruch lokalny zero, co jest co najmniej dziwne, gdyż
akurat jednej z najczęściej używanych hostów jest sunsite.icm.edu.pl

>Powyzsze wyjasnienie pochodzi z pismnej odpowiedzi NASKu na reklamacje
>mojej faktury. NASK jest zdania, ze taki sposob liczenia oplat jest sluszny
>i sprawiedzliwy. Ja sadze, ze nie - ciekawe, co na to inni abonenci...
Popieram Cię Darku.

--
Klaniam sie
 (ab)