Jak NASK liczy ruch w sieci?

Autor: Dariusz Wichniewicz (darekw_at_atm.com.pl)
Data: Mon 10 Feb 1997 - 15:32:47 MET

Mam pytanie do tych, ktorzy od NASKu dostajš faktury z oplatami za ruch w
sieci:
1. Czy NASK zdradzil komus tajemnice sposobu zbierania danych o ruchu?
2. Czy ktokolwiek zostal poinformowany (w dowolnej formie) o tym, ze NASK
obciaza swoich abonentow za ruch, ktory NIE DOTARL DO SIECI ABONENTA i
odbija sie gdzies pomiedzy NASKiem a swiatem?
3. Czy - jesli informacja z punktu 2 jest prawdziwa - abonent powinien czuc
sie oszukany?
4. Jesli zaplaciliscie tak wyliczona fakture - czy nie sadzicie, ze
pieniadze te powinny zostac przez NASK zwrocone?
..
..
..
..
..
Punkt 2 jest prawdziwy. Dla zainteresowanych - jesli NASK wykazal wam, ze
ruch lokalny wynosil 0, oznacza to, ze suma ruchu Swiat-NASK i Polska-NASK
(adresowanego od i do abonenta) byla wieksza od ruchu zmierzonego na laczu
abonenta. Czyli - faktura obejmuje ruch wiekszy, niz przeszedl przez Wasze
lacze.
Powyzsze wyjasnienie pochodzi z pismnej odpowiedzi NASKu na reklamacje
mojej faktury. NASK jest zdania, ze taki sposob liczenia oplat jest sluszny
i sprawiedzliwy. Ja sadze, ze nie - ciekawe, co na to inni abonenci...

Pozdrowienia
Darek