Re: Spam i crossposting

Autor: Jaroslaw Lis (lis_at_ict.pwr.wroc.pl)
Data: Sat 08 Feb 1997 - 18:40:34 MET

On 7 Feb 97 20:45:34 GMT, raj_at_inf.wsp.krakow.pl (Jaroslaw Rafa) wrote:
>Akurat z Usenetem (a wiec "srodowiskiem" spamow ;-)) tutaj jest
>problem, bo Usenet wlasciciela jako takiego nie ma
>serwery newsow i irca musza wspolpracowac ze soba.
>I jezeli np. ja stawialbym dla swojej domeny serwer newsow, to nie
>zainstalowalbym na niej maszynki kasujacej spamy i mialbym pretensje,
>jezeli serwery dajace mi "feed" taka maszynke by mialy. No i co na to
>"policjanci"?

Niestety masz racje . Oprocz slusznych argumentow 'chronmy sie przed
spamem' wypadaloby jednak dac szanse poczytac spam tym co chca.
Jak to polaczyc ze slusznym postulatem "Feed do danej [dalszej]
miejscowosci dostaje ten kto deklaruje sie udostepnic go innym
lokalnie" to sie robi problem.

Inna sprawa ze jakbym mial kiepskie lacze to moze nawet wybralbym taki
cenzurujacy serwer :-)

Widze dwa rozwiazania:

1) server owszem, przyjmuje i retransmituje wszystko, ale provider
    wystawia drugi news server, ktory z tego pierwszego odfiltrowuje
    spam, a ludzie ... moga korzystac obydwu do wyboru.
    Dodatkowo - do naczelnych spamiarzy rozsylany jest automatycznie
    list z informacja ilu ludzi czyta listy z pierwszego servera, a
    ile z drugiego.

2) glosowaniem wewnatrz grupy pytamy sie czy dopuszczamy w niej spam,
    i jesli zdecydowana wiekszosc nie chce, od tego momentu tepimy go
    bezwzglednie na filtrach serwerow. W Polsce nie powinno byc
    klopotow, na swiecie raczej sie nie uda :-(.
    A jak ktos chce spamu, to niech glosuje za zalozeniem nowej grupy,
    z wyrytym od poczatku 'spam allowed'.

J.